BRA: Kan bli aktuellt med fler ägare
Kommentarer
Det är endast Erik Thun som lyckats driva inrikesflyg lönsamt och nu TAM. Det ska inte vara så omöjligt om man har tillförlitliga plan av en typ som ATR72-600 och bara flyger avgångar med god lönsamhet i Norden.
Blir det alla ferryflygningar som tar dö på bolaget/n? Varje dag ska det ferryflygas mellan en mängd regionala flygplatser som har högre väderminima, sämre teknisk support och sämre möjligheter till crew-transporter än de stora huvudflygplatserna. Som upplagt för strul om en störning inträffar och det dessutom saknas flygplan fortfarande…
Ryktas att soppa-pengarna tar slut i slutet av november då garantin inte räcker längre än så. Diskuterat i annan tråd?
Har vi några ekonomer här?
Fräscht att man rekonstruerar i samband med corona, lyfter stöd och sedan när det ska betalas tillbaka så rekonstruerar man.
Klarar sig bolaget över löneutbetalningarna.
Skulle bolaget falla blir det den största historiska katastrofen för Svenskt inrikesflyg. Bromma blir obsolete i ett slag, och många regionala flygplatser kommer att dras med. Nu har staten utökat stödet till dessa men vad hjälper det om det inte finns operatörer. Blir bara Ampola kvar men de riskerar inte sitt bolag med att gå in på egna linjer i Sverige.
Att starta om få förtroende i marknaden är svårt tidskrävande och extremt dyrt.
Socialism i sin renaste form andra ska betala och det hela tiden.
Det är gott om konkursnissar historiskt har verkat och nu verkar i den Svenska flygbranschen., de verkar aldrig ta slut.
Trots att vi har världens högsta inrikespriser utanför stamlinjerna
Att uttrycka det försiktigt en katastrof.
Jag är ingen slagen man, säger Per G Braathen. Nej, och det är väl inte så konstigt? Gång på gång under årens lopp skickar han notan för sina våghalsiga affärer till underleverantörer, kunder och staten. När man låter andra städa är det lätt att ha det bekvämt hemma.
Visst spelar yttre faktorer in men resten är självskapade. Hela missbedömningen av A318/320 är en jättemiss. När man redan efter 2 år igen måste rekonstruera bolaget kanske man istället skall överväga att lägga ner istället för att igen blåsa leverantörer med flera.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten

