
Business Travel nysatsar
Publicerad den 12 juli 2001Business Travel – ett initierat gratismagasin för affärsresenärer – fyller 15 år och inleder en stor nysatsning genom utökad distribution och en websatsning.
Tidningen har en egen redaktion samarbetar dessutom med föreningen Svenskt Flyg. Man utökar distributionen till flertalet av Sveriges flygplatser, hotell och restauranger som frekventeras av affärsresenärer.
Det blir en tätare utgivning. Tidningen blir varannanmånadsmagasin initialt och månadsmagasin nästa år med syfte att stärka identiteten som exklusivt och aktuellt affärsresemagasin på cirka 60 sidor.
Innehållet är resereportage, artiklar om exempelvis IT och ny teknik, ekonomi, tjänstebilar, karriärtips samt trender inom arbetsmarknad och utbildning.
Business Travels website, businesstravel.nu fokuserar på affärsresenärens behov som att boka flygbiljetter, finna hotell, konferensanläggningar och restauranger.
I samband med nysatsningen lämnar Olle Fahlberg, som startat och drivit
tidningen under 15 år, över till nya ägarna Johnny Åberg och Stefan
Lindström som kommer att driva Business Travel i nära samarbete med
Lagerblads Tryckeri, en mediakoncern som omsätter 150 miljoner kronor om året. Olle Fahlberg kommer i fortsättningen att ingå i magasinet som redaktör.
Första numret av nya Business Travel finns ute nu.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten