Flygbranschen: Så kan det svenska flyget utvecklas
Publicerad den 23 maj 2023Kommentarer
Flyget hanterar inte klimatfrågan, de hanterar flygets påverkan på klimatet, en viss skillnad. Börja med och se hur många procent flygets påverkan har och skala sedan ned den procenten. Flyget kommer som sagt kunna ändra på sin påverkan på klimetet sedan är det typ 99% kvar att arbeta med, industrier, bilar, shipping, osv….
Dokumentet är häpnadsväckande. Klimatfrågan hanteras ungefär som: Om flyget elektrifieras så klaras klimatfrågan. Många “om”, och svag realism. Branschen måste väl kunna bättre än så?
Har du glömt vd som hände i sjöfarten? Nästan alla jobb flaggades ut och Sverige har trots denna “skandal” fått ett blomstrande näringsliv. Däremot har många skyddade verkstäder lagts ned och personalen har antingen omskolats eller helt enkelt bytt jobb. Det är inte synd om svensk flygpersonal – bara en utmaning att ställa om…..
Förfallet inom svenskt flyg började när Sverige gick med i EU, den fria konkurrensen och bemannings branschen tog över med personal från lågkostnadsländer! Snart är SAS i kk och alla får söka sina tjänster igen hos de nya ägarna…..
Var är punkten när det kommer till anställningsavtal? Var är planen för att motverka vad som händer för piloter, kabinanställda tekniker mm? Att jobba inom flyget i Sverige har bara blivit sämre och sämre de senaste 30 åren. Att företag som Bra, Sas mm får fortsätta utsätta sin anställda för alla nedskärningar är ett hån. Så fantastiskt inkompetent ledning.
Hoppas beslutsfattarna lyssnar och tar till sig. Marcus Wallenberg till sin bror när SAS bildades var det på 40 50 talet
“detta är framtiden”
För att Svensk industri och företag ska vara med på den internationella arenan i fortsättningen är flyget såväl inrikes som internationellt en grundförutsättning
“Detta är framtiden”
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten