Flygrekord för Svenskt Ambulansflyg i mars
Kommentarer
Alla flygande bolag tar betalt för tiden på marken. De kan ske genom det timpris man debiterar för flygningen (måste då vara ett timpris som ger stort överskott) alternativt även för tiden på marken men då ett lägre timpris under flygning.
Flygplanet kostar både när det flyger och när det står på marken. Det är alltid kunden som skall betala.
Har haft eget flygplan under många år som nyttjats för tjänsteresor.
Synd bara att det inte framkommer till allmänhetens kännedom att KSA debiterar regionerna för den tiden som flygplanet står på marken under en turn around. Under mars 2023 uppgick de fakturerade väntetimmarna till ca 75h av de totala ca 575h. Dessutom hävdar KSA att ”de andra operatörerna” gör det också. Detta är lögn och de vet om det. Ingen annan operatör har någonsin fakturerat någon region för tid på marken, det hade aldrig någon kund/region gått med på.
Tillåt mig småle. Med fantasirik bokföring och endast huvudräkning tillåtet kan det mesta se bra ut. Förbundet går back varje flygtimme man flyger och i flygtid ingår även annat som exempelvis långa parkeringstider. OMG, som ungdomen säger.. underhållande att följa dock..
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten

