
Lågkostnadsbolagen vinnare efter pandemin
Publicerad den 5 januari 2023
Kommentarer
Även jag är Life Time Gould member hos SAS.
Betalade du enbart 155 kronor för resan så var det andra passagerare som fick betala för dig.
Du tror väl inte att det av dig angivna priset är den verkliga kostnaden?
Flygskatten är 69:-
Moms 6%
Normalt skall också startavgift betalas.
Kostnad för säkerhetskontroll.
Dessutom skall alla andra kostnader fördelas bland passagerarna.
Du var en snylt passagerare.
Här blir alltid alla artiklar en diskussion om SAS, även de som handlar om andra bolag. Så låt mig fortsätta…
Jag är Life Time Gold hos SAS och det är alltid mitt förstaval. Men i lördags hade SAS ingen avgång från Landvetter till Arlanda på eftermiddagen, men det hade Ryanair. Flyget ankom före tiden, personalen ombord var trevlig, bokning och hanteringen på flygplatsen enkel. Samt – jag betalade 155 kronor för resan. Inklusive en förbokad sittplats.
Är en frekvent resenär med stor erfarenhet av många flygbolag!
Har även flugit med Ryanair min erfarenhet av dem gör att jag i nuvarande läge avstår deras utbud.
Ryanair är inte ett lågprisbolag. Det visar bla. deras vinst. Ryanair är ett lågservice flygbolag. Den produkt de levererar är dyr (får lite för de pengar det kostar flyga med dem).
Som frekvent resenär ställer jag krav som Ryanair inte kan uppfylla.
Ännu en bitter pilot (?) som smutskastar Ryanair. Flygbolagsverksamhet handlar idag om att tjäna pengar – inte vara en värmestuga för personal. Ryanair är högeffektivt, säkert och är populärt bland kunderna. Därför tjänar de pengar.
Ryanair och Eurowings har rabatt på startavgiften på de flesta flygplatser de trafikerar.
Ryanair flyger gärna till från flygplats som ger rabatt. När rabatten efter några år upphör slutar man flyga på den flygplatsen. Det har vi sett många exempel på.
Ryanair är inte ett lågpris bolag även om de inledningsvis ser så ut. Man är duktiga att ta extra betalt. Det är sällan att det utannonserade priset blir det verkliga priset. Deras service nivå är mycket låg.
SAS sen ta in offerter på advokatkostanderna för chapter 11 i USA ha inga öppna rinnande enorma räkningar, de 500 miljonerna kan användas betydligt bättre.
SAS sälj ut alla stolar till sista plats,
sluta med strutseriet, anamma lågkostnads bolagens prissättning, det enda sättet att överleva i den mördande konkurrensen.
Trodde att SAS i första hand var till för sysselsättnigen på Kastrup och ett nödvändigt ont för att upprätthålla livsstilen för vissa personalgrupper. SAS styrelse fortsätter på den gamla bana och låtsas som om långlinjer är lönsamma och att kunderna efterfrågar lounger med billigt lådvin och smörgåsar med pålägg från Ica eller Coop.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten