Problem när leasingbolagen kräver tillbaka flygplan
Kommentarer
Notams har med nav att göra, flygtillverkare skickar regelbindet ut notes meddelande om tekniska åtgärder.
Problemet i Ryssland ingen har helhetsbilden över någonting, ingen upplyste Putin om det var orealistiskt att besegra Ukraina över en helg, De här flygen som ska tas tillbaka hur kan man lita på logböcker då inga snags har noterats och under tusentals airborne timmar. reservdelar, inte användas då dessa måste taggas av certifierad tekniker, och finnas en precis tim dokumentation på.
Notam är kanske inte rätt term i sammanhanget, men visst kommer dessa flygplan vara värdelösa överallt utanför Ryssland, särskilt motorer och landställ med sina LLP’s. Låt oss hoppas att alla organisationer för fortsatt luftvärdighet är vakna och inte accepterar delar som kommer från ryska flygplan. För det finns säkert en hel del hos underhållsverkstäder utanför Ryssland nu, sen före kriget.
De här flygen kommer inte ha nåt värde om de kommer tillbaka till väst, då ofullständiga log böcker + i Ryssland följer man heller inga notams från tillverkare och myndigheter här, man bara kör, och de har gått tusentals timmar, så enda möjligheten är att försäkringsbolagen ersätter förlusten.
400 flyg är ganska mkt pengar. Det blir dyrt.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten

