Qantas väljer Airbus och FAA kräver ändringar på MAX
Publicerad den 16 december 2019Kommentarer
Tack vare subventionerna till AIB, gav WTO USA rätten till motåtgärder. I form av strafftullar gentemot EU , med upp till 70mdr/år.
Inte undra på att AIB överlever, med ständiga förlustprojekt.
Tack AIB!
Detta får väl snarast ses som en prestigevinst för Airbus.
Detta får väl snarast ses som en prestigevinst för Airbus.
Kan vara så att Airbus levererar A350-1000 med några extratankar och högre MTOW och sedan då A350-1000neo med RR Ultrafan blir certifierad runt 2026 kan plocka bort extratankar och Qantas byta in de 12 A350-1000’s mot neo’s. Boeing sena med 777-8 som inte har kolfiberskrov utan endast kolfiber vingar och lider av sin höga tomvikt
inte korrekt vad som FT skriver.
B787-10 har aldrig varit aktuell för linjen, den klarar inte av att flyga tilräckligt långt med full last.
Däremot var B 777X på tal.
Airbus är inte ensam om att få statliga pengar, det gör Boeing såabsolut också, mer indirekt bara.
Ny är det en sanning med modifikation angående Trent motorer. A350 skiftar motorer som tusan då visar samma slitage som RR Trent 1000.
Dock har inte A350 haft någon severe damage. De som pajat på 787 är tidiga versioner, uppdaterade pack C har klarat sig.
Skillnaden mellan A350 och 787 är att det är brist på Trent 1000 motorer men inte på Trent till A350, men även A350 har limited cycles…
ULR såklart. URL är något annat.
Som vanligt ej färska nyheter från FT.
Order är ännu ej lagd .
Sen kan man ju fråga, sig hur stort behovet är av URL? Airbus har ju naturligtvis sockrat sin offert.
Det kan man ju göra med statliga bidrag.
B787-10 Har aldrig varit aktuell för routen.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten