
Regional Jet: Nytt namn och fler flygplan för SAS
Publicerad den 2 mars 2020
Kommentarer
Ja, men de är ju den största underleverantören med ATR och CRJ. Mig veterligen har inte CityJet några ATR och kan således inte bli den största underleverantören med ATR och CRJ.
Läs igen och överväg sen att kanske gå en kurs i svenska 😉
”Regional jet blir Xfly och fortsätter att vara den största underleverantören till SAS med både ATR och CRJ.”….
Läs igen Micke.
@ Janne
Det står inte det heller och gjorde inte det när artikeln kom ut heller.
Det står “…i och med att den andra stora underleverantören Cityjet även de flyger CRJ-maskiner för SAS räkning”.
Den ANDRA stora står det.
Cityjet är en största underleverantören till SAS, inte Regional Jet.
Jobbar också på Xfly där jag trivs väldigt bra!
Jobbar själv på Xfly och trivs väldigt bra. Bra bolag, som bryr sig om sina anställda och kunder.
Det kommer att bli ett bra komplement till nuvarande produktion, ett litet välskött bolag som snabbt kan förändra till den produktion SAS eftersträvar.
Kabinpersonalen håller lika bra standard och servicenivå som vi tjejer i stora SAS.
Kaffet är förstås gratis och gott där också.
Både flygplanet och företagshistorien är vackert målade.
Palmérs flygbolag har hittills varit lika flyktiga som eter.
Minns när Estonian Air mitt i högsommaren öppnade linjen Växjö-Amsterdam med löfte om ett års trafik och redan efter två månader nådde vettig kabinfaktor. Då kastade Palmér in handduken och lade ner linjen. Flygplanindividen dök ett par veckor senare upp på linjen Bromma-Tallin? Och därefter skrevs sista kapitlet om Estonian Air.
Helt rätt man kan inte operera en massa olika flygplans types och få lönsamhet.
Southwest är ett exempel på detta med lönsamhet en flygplanstyp. Däremot underleverantörer ta betalt,
varför gå in i kontrakt utan lönsamhet vinst?
Vackert målat om inte annat.
Det känns som att det skandinaviska SAS lämnas som en fritt sväva molekyl. Det måste bära sig annars är det over and out. SAS kommer konkurrera med sina syster eller dotterbolag om marknaden. Tror även att SAS förbereder sig på att täcka upp för Norwegians avveckling för att inte lämna öppet för andra lågkostnadsbolag.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten