SAS mest hållbara flygbolaget
Publicerad den 25 mars 2015Flyget ses inte som en hållbar bransch och hamnar på 18 plats av 20 möjliga. Däremot anser konsumenterna att SAS är ett varumärke som representeras av hållbarhet. I år hamnar bolaget på plats 41, ett rejält kliv uppåt från plats 70 förra året. Det visar undersökningen Sustainable Brand IndexTM 2015.
Det är femte året i rad som Sveriges mest hållbara varumärken listas genom att närmare 10 000 konsumenter intervjuats. De ska då bedöma hur Sveriges 253 största varumärken presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande. I gruppen flygbolag finns 10 av de vanligaste flygbolagen på den svenska marknaden med och de hamnar tämligen långt ner på listan över hur hållbara konsumenterna anser att de är. Sist bland de 253 olika varumärkena är Ryanair.
SAS 41
Finnair 132
Lufthansa 139
Malmö Aviation 148
British Airways 153
Norwegian 163
Sverigeflyg 168
KLM 187
Air France 231
Ryanair 253
Kommentarer
Lite trött på allt gnäll på Norwegian. Har fått tillbaka vart ända öre vid förseningar o inställda flyg. Till och med för biljett med statssponsrade sas. Slopa statens matning av pengar till sas så får vi se vad som händer… low price? Sen är det självklart att priserna måste upp! Vi vill ju ha så säkra flygningar vi kan och bra villkor för de anställda. Personalen hos Norwegian är över lag mycket trevligare än sas’s. Trots sämre betalt….
Svenson måste va sjuk huvudet som axepterar ilegal skatte sponsring.
Om det skulle bli lagsökning om saken skulle sas bli återbetalnings skylldig= bankruppt.det står solklart i lagen att skatter inte får finansera bara en viss näringsgren näringsgren
Svenson måste va sjuk huvudet som axepterar ilegal skatte sponsring.
Om det skulle bli lagsökning om saken skulle sas bli återbetalnings skylldig= bankruppt.det står solklart i lagen att skatter inte får finansera bara en viss näringsgren näringsgren
Kommer inte att hjälpa SAS. De sjunger på sista versen.
Härlig med ett erkännande av ett bolag som alltid gör rätt för sig och som tar hand om sina anställda och sina passagerare! Norwegians och Ryan Airs platser talar för sig själv! “LowCost Airline” är två ord som inte hör ihop!! “LowCost” kan användas till annat men absolut inte till flygbolag. Det ska kosta att flyga. “Man får vad man betalar för….”
Härlig med ett erkännande av ett bolag som alltid gör rätt för sig och som tar hand om sina anställda och sina passagerare! Norwegians och Ryan Airs platser talar för sig själv! “LowCost Airline” är två ord som inte hör ihop!! “LowCost” kan användas till annat men absolut inte till flygbolag. Det ska kosta att flyga. “Man får vad man betalar för….”
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten