SAS nya koncept – förenkling
Publicerad den 19 mars 2002Willumsen fortsätter: -Vi skall ta reda på vad affärsresenären är beredd att betala för år 2002. Han menar att flygpassagerarna – kunderna – har börjat att bete sig alltmer som de gör privat. De har blivit mer medvetna om kostnaderna och ifrågasätter på ett sätt som inte var aktuellt för 10 år sedan. SAS är inte – säger Willumsen i samma intervju – på väg mot en produkt som inriktar sig mot andra kunder än de vi har idag. SAS skall ta fram en produkt som efterfrågas av bolagets nuvarande kunder. SAS är fortsatt mycket fokuserat på affärsresenärer och skall leverera vad dessa vill ha och till en kostnad som svarar mot detta. Det nya konceptet har drivits fram med förenkling som motto och skall i första omgången bara implementeras på den skandinaviska marknaden. SAS koncernchef Jørgen Lindegaard, SAS Airlines chef Marie Ehrling och marknadsdirektör Jens Willumsen presenterar SAS nya kundkoncept på en presskonferens den 20 mars i Stockholm.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten