SAS på väg mot enhetsflotta
Publicerad den 19 januari 2018
– Nej, vi har en stor flotta B737 som är backbone i vår verksamhet och ser idag ingen anledning att ändra på det.
Kommentarer
Gullan är nog på riktigt då de heter kaffekokare bara att de flesta Europiska flygbolagen inte köper de speciella kaffekuddarna som passar i dem utan använder dem som vattenvärmare till strax under 90C och sedan kommer pulverkaffet i kannan. Kannan som sitter i bryggarna ser ofta ut som en konstruktion från en 707 tiden. Dock finns det flera varianter av cabin flex där bak i A320neo. LH har nog den smartaste lösningen med en kamera om man nu vill ha galley och toaletter ihopbyggda.
Gullan kan ju för fasen inte vara purser på riktigt. Då hade hon vetat att det inte används kaffekokare ombord utan vattenkokare. Dessutom är de långsammare på nya airbusmaskinerna och galley är mindre och trängre med 2 toaletter där bak.
Är det det som är ditt största bekymmer? var kaffekokarna sitter och hur dom fungerar? på riktigt? Tänk på att du presenterar dig som Service Expert! Bra jobbat SAS!
låter bra Airbus måste vara det bästa o reservdelar på närmare håll o allt smart
Har SAS råd blir det nog toppen, dock kan det bli den nya inredningen med galley och toa ihopbyggda som ger en rad till med pax. Kaffekokarna (som används som dyra vattenvärmare) + pulverkaffe kommer säkert på en ny plats
Det är 2018 nu vettu
“..för lite drygt ett år sedan, i oktober 2016” Oktober är tre månader sedan
Det där blir toppen för oss kabintjejer.
Kaffekokarna är helt olika och sitter inte på samma ställe i galley… så frustrerande att inte känna sig säker på var grejerna finns i galley… det här blir riktigt bra…..
Ja detta är ett bra drag.
Äntligen ett vettigt drag från SAS, få ner kostnaderna i bolaget genom att operera en typ av medel och kortdistans plan, inte två till tre som fallet varit de senaste 20 åren.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten