SAS: Tre Airbus A321LR kan bli fler
Publicerad den 16 april 2019Kommentarer
Göteborg har dagliga direkttåg till Cph flygplats. Tro inte det finns tankar att ta resande från sina egna flighter därifrån. Det kommer inte att finnas underlag för varken affärs eller ekonomiklass från GOT. Man behöver inte lösgöra sig 330:or, då 350 är på väg in i bolaget och man sagt att man inte har för avsikt att behålla i stortsett alla 340. 321 kommer in på nya linjer samt kanske någon enstaka befintlig flight.
Single isle long haul…. *suck*
CPH-Boston är en bra start och frigör en 330
A321XLR ligger något år borta med lite längre räckvidd än LR och det kan behövas under vinterhalvåret då västliga vindar över Atlanten ställer till det för västgående trafik.(ev fuelstops)
Asien kommer det inte att blir…tveksamt med något från GOT! Blir en nog en nordamerikansk destination från ARN, OSL eller CPH!
“Med kommande A321LR kunna flygas av dagens A321Neo förare. Om så är fallet,
Så kan tex det SAS irländska firma köra dem från Skandinavien till Amerika. ”
Skulle det vara något att sträva efter då menar du?
I så fall, varför…??
Tackarrrrr
Med kommande A321LR kunna flygas av dagens A321Neo förare. Om så är fallet,
Så kan tex det SAS irländska firma köra dem från Skandinavien till Amerika.
Vem vet om det blir GOT-EWR, det kan väll lika väl bli dubbla avgångar med A321LR på ARN-EWR och en A333 används på någon helt annan destination från CPH? Lösgör de fyra långdistansmaskiner kanske SAS kan växa på t.ex. Kina, Japan och Korea.
Så efterlängtat
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten