Uppgift: Svensk operatör tar över efter BMI i Karlstad
Publicerad den 18 februari 2020Kommentarer
KLM er alternativet. Linkøping og Væxjø fungerer bra
Visst inte att BMI flög med CRJ, jag trodde att de enbart hade E135/145 😛
En linje till CPH är mer värd än att komma till Terminal 3 på Arlanda. Ska man till centrala Stockholm är tåget eller bilen ett bättre alternativ än flyget.
att ta sig till KSD är fortfarande denna flygplats störtsta problem.
-bil eller taxi är det du har att välja på.
För att hela Arlanda är på god väg att avvecklas? Lite högre flygskatt, fortsatt minskning av resenärer så kommer många linjer försvinna, och det blir orelevant att åka dit. Varför skulle Karlstadbor vilja åka via Arlanda till Köpenhamn, som till skillnad från Arlanda har bättre framtidsutsikter.
Det överdrivs för att nå syftet.
Det behövs miljoner för även en cph linje, men varför duger inte ARN? Den nedåtgående trenden lär fortsätta. Staten kommer stoppa, då fastslagits juridiskt att följa regelverket.
Kan det stämma att kabinfaktorn var 85%. Det verkar otroligt. Med en sådan kabinfaktor borde flygbolagen stå i kö för att ta över linjer. Det skulle ju inte heller behövas kommunal subventionering av linjen.
Vad kan det finns för svenskt bolag som är intresserad av detta? Kan bara handla om 3 st, Air Leap, Amapola eller Svea. Air Leap flyger idag till Arlanda så högst troligt att dom utökar sin produktion från Karlstad.
De flög inte med någon CRJ, de flög med en Embraer 135 och Embraer 145. Använder ni bara copy-paste?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten