Varumärket Braathens gör comeback
Publicerad den 12 juli 2022Kommentarer
Ok livery men för mycket ”eurowhite” som vanligt. Man kunde väl åtminstånde målat motorkåporna
För oss som ser att man valt att ha en mörkare ton på ”BRA” och en ljusare ton på ATHENS” och som dessutom vet att Athen ligger i Grekland är logiken om varför bolaget kan komma att uppfattas som grekiskt ganska logisk. Men det förstår säkert ägaren själv och tar bort skillnaden i skuggning..
Håller fullt ut med dig @Tråkigt
Det är många kunniga på denna site, men tyvärr för mkt spekulationer. Flygbranschen är inte undantagen övriga branschers problematik. Dock är detta ett steg i rätt riktning och härligt att det finns bolag som vill satsa. Så en uppmaning att se positivt på händelser liknande dessa istället !
När kommer rekryteringen påbörjas?
Varför kräver dom plötsligt att man ska ha rating på airbus men inte på atr.
Spännande och se om en häftig airbus pilot också kommer starta på 25.000/mån.
Braathens är ett välkänt varumärke för alla i flygbranschen. Undantag finns dock. Att tro att Braathens skulle vara grekiskt, säger en hel del om somliga.
Vore trevligt med ett positivt inlägg någon gång
Ikväll kom info att man kommer ta in folk externt om man saknar rating på A320-familjen. Återigen en käftsmäll från en bolag som inte bryr sig det minsta om sina anställda.
Kan vi glömma MAVIA en gång för alla.Bolaget nedlagt.
Och jobbar man el vill jobba på BRA så är man anställd i Braathens People AB dvs bemannings bolag och inget annat.
Kan vara svårare att komma över A220’s och Swedavia kan säker krångla något år innan de får flyga på Bromma. Så enklast att leasa gamla A319 och tex flyga Bromma – Rygge förutom charter där SAS straffat ut sig.
Vadå extern anställning.Fånigaste man läst klart de ska anv sina egna anställda blir att flyga både ATR/A319.
Finns erfarenheten kvar inom BRA att operera Jet? Det är väl inte många från Malmö Aviation kvar på ATR?
Misstänker att Per G Braathen är kompis med Petter Stordalen som ger kompisen lite jobb.
Snygg livery!
Som du minns så var dörren tvärstängd att söka avron för TP piloter om du inte började om från noll. Du kan glömma att få söka A319. Alla kommer rekryteras externt…
Som du minns så var dörren tvärstängd att söka avron för TP piloter om du inte började om från noll. Du kan glömma att få söka A319. Alla kommer rekryteras externt…
Ska uppsagda Maiva avro-piloter används sin 5års återanställningsrätt nu eller att BRA piloterna går ut i strejk för deras skull?
“BRA” funkar ju som bekant ganska dåligt på engelska men den nya målningen måste ändå vara snäppet värre.. “BRA ATHENS” ger dessutom intrycket av att detta skulle vara ett grekiskt flygbolag baserat i Athen och det kan knappast ge något mervärde på svensk inrikes?
Kul att man nu kanske kan söka sig från ATR och börja flyga A319. Sakna jet sedan jag slutade flyga Avron.
Perfekt. Då kan alla piloter som inte trivs på SAS söka hit till bättre villkor. Toppen 🙂
A319… ett bra flygplanstyp men jag hoppades på att det leasas A220
Där steg värdet på mina gamla kaffemuggar 🙂
Ingen förstod vad de ville med namnet BH på engelska o regnbågsflaggan på fenan när dåvarande ledningen presenterade det nya namnet i Visby. Alla bara tittade på varandra p skakade på huvet.
Sedan är självklart detta också att göra en SAS så de nuvarande piloter a inte kan söka jet jobben.
BRAs piloter har en del att fundera över…
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten