BRA planerar för jettrafik efter Avro
Publicerad den 4 juli 2019Kommentarer
Har inte CityJet CRSs? Eh, jo, 25 stycken CRJ900 (inga 700). Embraer dock ej, ännu… många rykten om att de kommer att ersätta Cityjets gamla Avros.
CRJ kommer dock aldrig att kunna flyga på Bromma då banan är för kort för en CRJ i praktiken.
@Kaptenen Håller med, framtiden i svensk inrikesflyg är lågprisbolag från utlandet.
Svenskt inrikesflyg är snart ett minne blott.
CityJet har inte CRJ eller Embraer.
Är det bara gammal Malmö Aviation personal som är här inne och kommenterar?
Så BRA sparkar sina medarbetare på JET sidan, crew från gamla Malmö Aviation med vettiga avtal och löner. Och vill ersätta med inhyrd kapacitet från något mer eller mindre (o)seriöst bolag som förmodligen startar upp utan kollektivavtal?
Air Baltic A220
Nordica CRJ700 / EMB
Cityjet CRJ700 / EMB
Vad tror ni? Jag hoppas på A220.
Jag tror dessvärre inte BRA har så mycket alternativ än ”billiga” ATR:er då kassan minskar stadigt.
Håller helt med. Är en frekvent resenär med BRA till MMX. Då allt annat är borta i service, som inte har med smidigheten att flyga från Bromma. ( läs flygplatsen ) sätter man in ATR 72 så blir det sista spiken i kistan som kommer göra att är Arlanda som gäller för mig o h säkert många fler än BRA verkar tro.
ATR vad ett hemskt flygplan, varför konst är mycket gammal design och långsam.
Först tar man bort alla jet, sedan avvaktar man resultatet och sedan kanske man hyr in jet om kundbortfallet av högpriskunder blir för stort. Allt handlar om kundernas verkliga reaktion. Sedan har jag svårt att förstå hur BRA har en mer klimatsmart ATR72-600 än andra flygbolag med samma flygplanstyp?
Har sen drygt 15år pendlat med Malmö Aviation och nu BRA från Malmö, jag kan bara säga som stamkund att jag inte kommer flyga ATR i peaktid , förstår att man kör med det mitt på dan. Jag köper tid genom att åka till Bromma, med ATR så blir det SAS till Arlanda, samma tid till jobbet i Kista och får jag eurobunus :). Utan Jet mindre pengar att tjäna för BRA. Grattis SAS och Norwegian.
med embraer ??
Flyger ofta Malmö – Bromma. Kommer inte flyga bullriga propplan. Blir SAS, Norwegian tills BRA tänkt om.
Att 30% inte är nöjda med prop är oroväckande. Men det ör väl därför man väljet att hitta en snnan lösning på jet operationen.
Är väl så att man lägger den trafiken på underleverantörer isåfall eftersom man som flygbolag gått ut med att satsa på ATR. Simple as that
Älskar att man vill få att “upp mot 70% accepterar” skulle vara något positivt. Det betyder i realiteten att var tredje resenär inte accepterar det. Lycka till BRA!
Alltså…
Inte ett ord om C100/300 eller Airbus 220………
Det betyder att det som var den direkta orsaken till att helvetet bröt ut på Bromma inte längre är aktuellt.
Alla ombyggnader och vräkningar och uppgradering och otrivsel som Swinavia stått för livligt påhejad av Bra var för intet.
Åter igen får man väl säga:
Swedavia… Vilket jävla skämt.
Men har BRA helt avbeställt sin order på A220 (det som tidigare hette CSeries) eller är ordern bara fryst?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten