Norwegian fortsätter den egna ekonomiska upprustningen och arbetet att gå från expansion till lönsamhet. Det har bland annat inneburit att hela verksamheten i Argentina sålts och att långlinjeverksamheten koncentreras till i första hand Gatwick, vilket lämnat både Kastrup och Arlanda utanför Norwegians långlinjenät.
Men i framtidsarbetet ingår också planering inför att kunna återuppta gamla interkontlinjer och även satsa på nya. En av de nya destinationerna som diskuteras är Panama City. Panama är tillsammans med Mexiko en av de starka marknaderna i Centralamerika och dit flyger bland andra Lufthansa, Iberia, KLM och Air France. Men det finns inga direktflighter från Storbritannien och inte heller någon lågkostnadstrafik vilket är en bärande orsak till att Norwegian nu studerar förutsättningarna för en linje mellan de två städerna.
Sedan inrikesäventyret i Argentina avslutats har Norwegian kvar trafik till Buenos Aires och Rio de Janeiro i tillägg till de tretton linjerna till Nordamerika.
Det gör att uppgifterna om att samtal pågår med myndigheterna i Sydafrika om trafik till Kapstaden, är en ny inriktning för Norwegian. Å andra sidan finns logik i det: så länge som att luftrummet över Sibirien är stängt för flygbolaget uteblir den efterlängtade expansionen till Asien och då kan fokus läggas på andra marknader. Björn Kjos har tidigare talat om Sydafrika som en tänkbar destination, bland annat från Skandinavien. I fallet Kapstaden blir dock konkurrensen betydligt hårdare. Sydafrika är en klassisk destination för British Airways som flyger till både Johannesburg och Kapstaden. Till Kapstaden har BA även en direktlinje från Norwegians brittiska bas på Gatwick.