
Lånet klart – då rusade SAS aktie
Publicerad den 5 maj 2020Kommentarer
Trist att signaturen TC lider av så svår avundsjuka när det gäller pilotlöner. Lönen är högst försvarbar med hänsyn till yrkets kompetenskrav och ansvar. För övrigt förstår jag inte uttrycket “rensa upp”? Ryanair betalar sina piloter betydligt bättre än SAS.
Jag tycker det är jättviktigt att seniora & högt kvalificerade SAS-piloter har skälig lön för att kunna flyga samhällsbärande godstransporter bla från Kina till Sverige med sjkubprdsmateriel.
Ska jag lägga min skatte pengar på SAS så kräver jag att Rickard Gustafson en gång för alla rensar upp i kollektivavtalen speciellt för piloterna, kan inte acceptera VD löner och årliga lönepåslag utöver årligt index för en pilot, lönerna måste ner på en nivå bolaget kan leva med!
Tror på SAS men bolaget måste genom ett stålbad annars strejkar snart piloterna igen och vi står på backen igen!
Man borde vara lika positiv som Bertil, han har ju rätt, SAS är hela Sveriges flygbolag oavsett om vem som har störst hub eftersom SAS vet att Sverige är den största marknaden och utan skåningarna och andra så skulle inte CPH vara lika omfattande som den är. Håller med personer som kräver att SAS borde göra med för Sverige än Danmark men med Corona tror jag att det blir möjligt, marknaden har ändrats oavsett om man håller med eller ej, CPH kommer nog inte komma tillbaka som 2019
Aktien stannade på ynka 0,6% vid handelsdagens slut och inte 4%. Bara en liten rättelse 😉
Dags att flytta huvudkontoret då. Till Köpenhamn kanske.
Skattepengar till SAS men resa förlänga giltighetstiden på eurobonus-poängen de går inte…
Sverige drog ju vinstlotten när det gäller SAS.
En hub i Stockholm och en ännu större i Köpenhamn som ger goda förbindelser för 1,3 miljoner skåningar och några hundratusen till svenskar strax utanför. Allt administreras med ett huvudkontor från Stockholm.
Jag älskar dig Gullan ?????
Att den svenska staten går in och räddar det sjunkande skeppet och samtidigt har flygskatt är inget annat än ett pinsamt hyckleri. Det är väl ingenting att jubla över.
Räcker det inte med att den danska staten går in och räddar? Det är ju i grund och botten deras bolag. Låt CPH bli SAS enda hub i fortsättningen.
Då är det säkert något smartskaft som ställer frågan: Menar du att vi ska ha ett helsvenskt flygbolag istället, det kommer ju inte att bli lönsamt?
Hellre inget nationellt bolag alls än SAS är min bestämda uppfattning.
Ett ödmjukt Tack till svenska och danska staten och alla aktieägare som tror på oss.
Vi som jobbar i SAS kommer att förvalta förtroendet väl.
Å gissa om jag kommer att brygga lite extra gott kaffe ,då vi är i luften igen.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten