Norwegian söker konkursskydd på Irland
Publicerad den 18 november 2020Kommentarer
Om jag var ägare till flygplan skulle jag också gjort som man gjorde i Maj men efter detta som nu sker skulle jag ta tillbaka planen och kränga dem någon annanstans. Ingen att hoppas på i Norwegian och om de blir kvar så som 10plans bolag.
Du har bara delvist rätt, det finns fortfarande skulder på runt 40-45 miljarder NOK.
Man flyttar fram tiden för kk, fram till sommarprogrammet, så hinner Braathens och Wideroe bygga upp sin kapacitet (tillstånd för B737) att ta över inrikes Norge, Skandinaven och lite Europa….
Det finns väl ingen aktiv flygtrafik inom Norwegian Air International och därför ingen ”flygtrafik som kan fortsätta som vanligt”?
Lite annorlunda situation.
Kreditorer och ägare är samma företag.
Norwegian konverterade skuld till aktier vilket de största fordringsägarna, leasing bolagen, accepterade.
Köp inga biljetter tidigare än möjligtvis samma dag du skall flyga. Norwegians skuldberg måste någon stå för och nu försöker man blåsa nästa omgång av ägare och kreditorer. Framtiden ligger helt klart bakom Norwegian. Synd om dess medarbetare och passagerare.
lyckas med det. INGEN vil slänga fler pengar i det här misslyckade pyramidspelet..
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten