Skriv ut  

NextJet utökar sin flotta med ATR 72-200

Flygnyheter, Redaktionen, den 11 oktober 2012
NextJet Kommer att utöka sin flygplansflotta med ATR 72-200. Beslutet är inte ett strategiskt, angående framtida flygplansflotta i NextJet, utan snarare ett komplement till våra ATP flygplan med liknande kabin och prestanda skriver NextJet i pressmeddelande.

NextJet ATR 72-200
NextJet ATR 72-200

- Detta ger oss möjlighet att utvärdera en ny flygplanstyp med större utbud och därmed möjlighet att expandera i framtiden, säger Matias Hedrén flygchef på NextJet

Under tiden som vi  implementerat ATR 72 och utbildat all personal så kommer vi utöka samarbetet med Danube Wings. Det ger oss möjlighet att möta ett ökat behov på vårat linjenät .

- Första kullen ATR besättningar beräknas skickas ner till Amsterdam under november månad för att sedan succesivt fasas in i vår produktion, avslutar Matias.

Kommersiell har ATR-72 varit en succé i sitt segment värden över. Vi ser ATR som ett starkt komplement till vår befintliga flotta och en möjlighet att erbjuda våra passagerare en bra produkt.



Kommentera artikeln
Det finns 22 kommentar/er.
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
KopplingDu kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten

ATR
Skrivet av Sören, 2012-10-16 08:31:17
Man ska flyga med egna piloter vad jag hört. Några av ägarna som är piloter skulle gå rating på ATR..
Det säger ryktena.
Anmäl inlägget
Hm
Skrivet av !?, 2012-10-15 21:09:45
Verkar seriöst!
Anmäl inlägget
Sören?
Skrivet av ATR, 2012-10-15 14:37:31
Med Crew från Danube eller Nextjet?
Anmäl inlägget
ATR
Skrivet av Sören, 2012-10-15 13:06:04
ATR 72-200 får inte flyga på BMA. Golden fik inte använda sin 200 där.
Vad jag hört ska man flyga ATR på Danubes AOC.
Anmäl inlägget
Re: Ursprung
Skrivet av Pax, 2012-10-15 12:09:45
Låt oss alla be en bön att det inte är någon maskin från Cimber. Risigare kärror är svåra att hitta.........
Anmäl inlägget
Ursprung
Skrivet av App, 2012-10-15 10:42:31
Är det någon som vet var dessa ATR kommer ifrån, vilket/ vilka bolag dom flugit på innan?
Anmäl inlägget
Svar till hm
Skrivet av Jewhan, 2012-10-15 10:28:00
Man skulle sluta använda sitt eget flygbolag pga??
Anmäl inlägget
Dyrt
Skrivet av A, 2012-10-12 23:41:14
Newsflash, det är dyrt med jet.
Anmäl inlägget
Jetflygplan
Skrivet av En som undrar, 2012-10-12 19:23:26
Varför köper de inte ett eller flera jetflygplan istället?
Anmäl inlägget
@tina
Skrivet av joflin, 2012-10-12 16:30:34
Ej godkänd på Bromma - hur så ? Visst är väl ATR-72-typerna inom flygplats-kategori: B ( till skillnad från dispens-krävande BAE-146 o liknande) !,
men kanske bullrar 4-bladiga TurboProp-varianten mer än 89 dB ? ( enligt ICAO Annex 16-definitionen) vilket lär vara begränsande kring Stockholms innerstad !
Anmäl inlägget
ATR
Skrivet av Satans farmor, 2012-10-12 11:17:31
Grattis vad spännande! och du Sidvindslandning, ATP är en tjusig maskin! :)
Anmäl inlägget
4blader
Skrivet av tina, 2012-10-12 08:26:42
jag vet inte om jag tycker att 72-200 är att göra framsteg? Jämfört med atr 72-500 så är 200 dubbelt så bullrig och får ju inte trafikera BMA! Men med 6 bladiga motorer är dom fantastiska! Lycka till!
Anmäl inlägget
Se upp
Skrivet av Hm, 2012-10-12 01:48:51
Då får Golden se upp. Då flyger snart NJ Sverigeflygs produktion, då man får anta att dom med sina öststatsavtal är betydligt billigare!
Anmäl inlägget
ATR
Skrivet av ATR, 2012-10-12 01:06:06
När ska Nextjet ha ATR på sitt AOC?
Anmäl inlägget
Hur många?
Skrivet av ABA, 2012-10-12 00:51:27
Härligt!!
Är det bara en maskin det rör sig om eller blir det flera?
Anmäl inlägget
AT
Skrivet av M.P, 2012-10-12 00:38:50
Jag tycker nog att ATR är ett steg i rätt riktning...ATP:n måste väl bli rätt svår att operera i framtiden, går det att hitta fler ATP i pax version idag? Se hur bra det går för ATR, säljer som aldrig förr och crew är säkert lätt att hitta.
Anmäl inlägget
RE: ATR
Skrivet av E, 2012-10-11 23:39:49
De tog in ett antal piloter, några som hade SAAB rating, några skulle tydligen på ATR kurs.
Anmäl inlägget
ATR
Skrivet av Positiv, 2012-10-11 23:19:26
Helt otroligt att så många här på torget är så negativa, fantastiskt kul att ett svenskt regional bolag utvecklas i en positiv riktning.
Anmäl inlägget
Jättekul
Skrivet av Sf34, 2012-10-11 22:42:24
Återigen,vilket fantastiskt flygbolag som visar framfötterna.
Vad säger nu dom som stod och skrek konkurs inom ett halvår??? Detta för 3år sedan;))) det finns säkert dom som fortfarande "hoppas" men får istället en långnäsa.

Grattis



Anmäl inlägget
Kostnadseffektivt?
Skrivet av Linus, 2012-10-11 22:36:49
Tycker mest det känns onödigt med tre olika flygplanstyper för ett sånt litet flygbolag. Knappast kostnadseffektivt med avseende till crew-rotation (visserligen kan flygvärdinnorna jobba på 3 typer samtidigt men inte samma för piloter).
Anmäl inlägget
Sidvindslandning
Skrivet av SAAB skepparen, 2012-10-11 19:37:19
Ja flyger man till ställen där det inte blåser mycket sidvind och är blött samtidigt så funkar det ju. Synd bara att den är så fruktansvärt ful. NextJets färger får ju till och med en ATP att se OK ut men vid ATRen tror jag att det tar stopp även för dem.
Anmäl inlägget
ATR
Skrivet av m, 2012-10-11 18:33:20
Kommer Nextjet anställa nya piloter ?
Anmäl inlägget
   Skriv ut   Tipsa en vän
Volflight
Pilotshop
BAM
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn