Det finns 18 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
nytt norsk svenskt bolag
Skrivet av thomas, 2012-10-21 13:27:37
lite kan man undra över kalkylen som visats för ägaren, det går inte att få lönsamhet på 65% beläggning, är ex dee icing kostnaden med, teknik strejker,även med ett ACIM upplägg ligger dessa kostnader utöver, går det att fylla alla 250 tim som är undre gränsen man får betala för
|
|
Frekvens och pris
Skrivet av Acer, 2012-10-20 13:57:30
I flygbranschen har det visat sig att det nästan alltid är pris som avgör, därefter nonstop och sedan antal flygningar. Visst kan man enkelt fylla ett flyg om priset är lågt, det svåra är att också tjäna pengar på det.
|
|
positivt
Skrivet av F undersam, 2012-10-18 18:08:15
Ska vi se det positiva i det hela så har vi en ägare med kapital, och Kristiansands innevånare (upptagningsområde?) får ett antal direktlinjer. Hur länge kalaset varar kan man ju spekulera om.
|
|
Lycka till!
Skrivet av Tommy Olsson, 2012-10-18 13:31:34
Kul att med nya satsningar. Bara att önska lycka till.
|
|
Taskigt namn
Skrivet av Rune J, 2012-10-18 11:33:15
Riktigt dåligt namn, kanske funkar bra i Norge dock,,,bra val av plan
|
|
Flynonstop
Skrivet av thomas, 2012-10-18 09:56:34
lycka till bra upplägg, gäller bara att ha överlevnadskapital och pengar till tung och uthållig marketing Marknaden finns där defenetivt.
|
|
För lite pax
Skrivet av Kabinfaktor, 2012-10-17 17:20:54
Jo jo, hur det gick för MCA, Air Sweden och Viking vet vi ju...
Jag undrar vad den ovanliga modellen är som gör att detta 'flygbolag' ska få ekonomi I detta?
Om de hoppas på 50000 pax på ett år så innebär det mellan 500-1000 flygningar med en 100 säters maskin om man har en kabinfaktor mellan usla 50 och fulla 100%. Det innebär 10-20 flygningar I veckan. Eller 1,5-3 flygningar om dagen. Hur sjutton ska man få ekonomi på att bara använda sitt flygplan så lite?!?
|
|
Kommer det att bli av?
Skrivet av Pilot, 2012-10-17 14:37:58
Vilken substans finns i detta? Kommer det att komma längre fram än ex Moose air, feelair eller va de hette, flygbolagen som aldrig startade...
|
|
Det är inget flygbolag!?!?
Skrivet av MD90, 2012-10-17 13:52:32
Detta är väl inget flygbolag som överskriften antyder (då man inte har ett AOC)? Utan ett biljettbokningsbolag?
|
|
Orealistiskt
Skrivet av Bert, 2012-10-17 13:14:54
Chansen att detta ska lyckas är tyvärr noll. Sorry, alla flygaroptimister men det finns inte en chans att detta överlever många veckor - om det ens kommer igång.
|
|
Flygplanstyp
Skrivet av Emil från Lönneberga, 2012-10-17 11:58:47
I dagsläget har Denim Air endast Dash 8-300, Fokker 50 och Fokker 100. Deras moderbolag har för någon tid sedan köpt den gamla Fokkerfabriken och håller på med utveckling av en maskin i storleksordningen 150 stolar, så jag undrar varför Denim Air i så fall skulle skaffa en EMB 190 för att hjälpa "Flynonstop". Möjligen att de kan ställa upp med Fokker 100.
|
|
Here we go again.
Skrivet av ex mca, 2012-10-17 11:42:55
lycka till kan ju behövas när jag läser vilka bolag man har erfarenhet ifrån. Been there, done that...
|
|
Fremdeles beste måten å bli millionær på
Skrivet av pf, 2012-10-17 11:32:17
er å være milliardær, for så å gå inn i flybransjen....
|
|
konkurrens
Skrivet av ?, 2012-10-17 10:30:18
Jag måste vara dåligt påläst, men finns det 140 resp 60 flygplan som flyger från Kristiansand så verkar det hopplöst. Finns det en SAS kärra och en från flynonstop till samma destination så är det konkurrens.
|
|
Ett flygplan
Skrivet av Acer, 2012-10-17 10:23:25
Lycka till men tyvärr är ett (1) flygplan - inget flygplan i denna bransch! Hur skall man få lönsamhet på det tro???? Patetiskt att tala om hot mot SAS och Norwegian med 1 flygplan! De har 140 resp 60 flygplan!!!!!! Trots allt kul grej så lycka till!
|
|
Bra!
Skrivet av Sa, 2012-10-17 08:53:39
Mycket modigt!Men namnet fly nonstop,kan ju bli galet om det inte blir nonstop i framtiden. Fly nonstop but not always för en helgardering.
|
|
Kul att någon vågar!
Skrivet av Gösta Fleksnes, 2012-10-17 08:20:42
Har efterfrågat detta länge! Varför är det inget helsvenskt bolag som satsar på att få igång lite flygtrafik för människor som vill ut och flyga i världen? Äntligen med lite norsk inblandning!
|
|
Grattis på födelsedagen
Skrivet av Sverige, 2012-10-17 08:20:07
Fantastiskt att några vågar sig ut i flygbranschen i dessa tider. Hoppas att ni lyckas och kan växa er in i Sverige.
|
|