Tråden startades av: Johan  2019-04-06 23:11:16
EK155/156 
Hej på er där ute!

Nu verkar EK155/156 ha slutat flyga för säsongen, dvs den andra av rotationerna mellan DXB och ARN.
Jag har tidigare läst att EK efter vintersäsongen ska utvärdera om det ska bli fortsatt dubbla rotationer året runt mellan Stockholm och Dubai, eller om EK157/158 ensamt kommer stå för den trafiken.

När kan man tänka sig att EK har gjort denna utvärdering? Brukar dylika utvärderingar ta lång tid?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Fun AB
2019-04-20 19:59:07
SV: EK155/156
Hej alla cargo-nissar. Mitt företag skall börja exportera utrustning till Doha, vad är att föredroa 120x100 pallar eller 120-80 ? Kommer skicka 4-7st en gång per månad och väga 260kg stycket.
råger
2019-04-09 12:55:29
SV: EK155/156
787 tar ca 40 ton max och 777 10 ton mer
sällan som QR eller EK har full last i kilo
snarare volymmässigt är alla PMC /LD3 som är fullproppade
777
2019-04-09 00:46:05
SV: EK155/156
Men hur mycket cargo kan det handla om med en 787a?

777:an tog en massa frakt men 787:an klarar ju inte av så mycket ifall passagerarunderlaget är någorlunda. Undrar om QR kör 777:an på ARN igen i vinter.
@Cargo ?
2019-04-08 22:19:03
SV: EK155/156
Astra har den mesta frakten i Södertälje vad jag vet.
Volvo har stor produktion i Eskilstuna vad jag vet.
För övrigt skulle du nog bli förvånad över hur mycket Cargo som går på lastbil mellan städerna för att sedan flygas ut.
//Leo
Cargo?
2019-04-08 18:26:05
SV: EK155/156
När det gäller Cargo som nämns från till exempel Astra och Volvo, så är ju dessa företag baserade i Göteborg och inte Stockholm! Och där blir det ju verkligen inte bättre för Arlanda när Qatar nu fyller sitt cargoutrymme till fullo på varje avgång/ankomst. Paxmässigt går QR väldigt upp och ner på Landvetter, dock går cargon går lysande!
Cargomania
2019-04-07 12:53:38
SV: EK155/156
Ericsson har inte lika mycket frakt och mindre kommer det bli då man flyttar logistiken söderut.
Astra som traditionsenligt stått för många tonnage halkar också ned i kg-ligan.
GE har väl mycket produktion i Kina nu istället för Uppland.
Volvo skeppar mer och mer via Brussel.

Summan av kardemumman, mindre och mindre frakt från ARN så det blir tuffa år för speditörerna.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev