BRA JKG-KÖPENHAMN/ JKG-FRANKFURT?
Kan det vara så att det är BRA som ska starta JKG-FRANKFURT?
Såg att JKG bara väntar på att bolaget ska få slott tider och codeshare med Lufthansa.
Eller är jag helt ute och cyklar?
Köpenhamn verkar redan klart.
svar
Visst är det bra att Stockholm är löst men frågan är bara vem som ska åka med Air Leap när det inte är möjligt att boka någon genomgående biljett? Efter alla turer med Nextjet och snabba sorti för BRA blir det bara en fortsatt lång och plågsam död för JKG Airport.
Bra att Stockholm är löst men vad hände med Frankfurt? Dom sa att det nära i april och hoppades på att dom skulle börja flyga i Maj. Verkar gå rätt trögt 😛
Verkar klart med Air Leap nu….
https://jonkopingairport.se/en/news/stockholmsflyget-ar-tillbaka
Och har vi hört något nytt från Jönköping Airport ännu? Nä, åter lika tyst och på torsdag går sista reguljära trafiken därifrån. Måste snart vara rekord i amatörernas afton på Jönköping airport i att hantera situationen.
Hoppas verkligen något positivt besked kommer snart..
Det är bättre om JKG satsar på utlandet endast. Arlanda/Bromma känns bara onödigt.
Dom sa ju att Frankfurt linjen var en av Bmi bästa linjer. Konstigt då att inte Lufthansa/sas är intresserade av att satsa då.
Bättre dom säger att det inte funkade istället för säga “Vi förhandlar just nu med bolag”
London är ju rätt efter längtat. Kanske dags å försöka få bolag som vill köra dit istället
—> West Coast
Spot on!
Att ta igen både tappet av passagerare samt förtroendet till passagerarna kommer att ta TID, om det ens är möjligt? Snart är JKG utan reguljärtrafik, frågan är om det är tillfälligt, eller om det finns en gnutta hopp. Men det vore fan på tiden att flygplatsen/ledningen gick ut med någon form utav information vad som händer.
Man är alltid sig själv närmst, hade gärna flugit från JKG i sommar via FRA till AYT, men tyvärr.
Det blev TK från GOT.
Senare i höst så blir det säkerligen samma avreseflygplats igen, tyvärr.
BRA är inte aktuellt till varken CPH eller FRA från JKG. Snarare Nordica som är en aktuell operatörer för den upphandlade linjen. Men när det blir någon form av trafikstart verkar ingen på JKG Airport ha någon susning om. Under tiden har man tappat bort BRA till BMA som kör sin sista tur om knappa 3 veckor och därefter har all reguljärtrafik på JKG upphört i ett nafs. Från 4 linjer till 0 på mindre än några månader. Försöker man prata med någon ansvarig på JKG Airport får man inga vettiga svar, pinsamt då många av oss istället redan flyttar över sommarens/höstens planerade resor till GOT. Tack och adjö med någon form av fungerade reguljärtrafik på JKG.
BRA ska ju sälja sina Avro så det har nog aldrig varit tal om att dom skulle vara igång med FRA redan i maj. BRA själva har nog aldrig pratat om det iaf.
DAT & DOT har ju bara propellerflaxare samt A320 & MD-80 så dom kan vi nog glömma också.
Tror inte på DAT men möjligen DOT
Att det på något sett skulle bli BRA kan vi nog sluta diskutera. Men dom skulle varit igång i maj med trafik enligt förhoppningarna till både FRA och CPH. Sedan hette det att flygbolaget saknade tillstånd i FRA och codeshare. Så frågan är vilket flygbolag skulle kunna vara aktuellt? DAT, Nordica eller LH själva?
Eller blir det trafik överhuvudtaget?
Tja, nu kommer ju BRA sälja sina Avro så då finns det ju inget plan i den egna flottan för en linje till Franfurt.
När det blir en nystart av linjen så tror jag fortfarande att det blir ett annat bolag och flygplanstypen blir CRJ-700/900 då.
Köpenhamn tror jag inte blir av i BRA:s regi även om det rent praktiskt skulle funka med F-50 eller ATR-72. Problemet här är att det bara är SAS och Norwegian som är stora på CPH och BRA har inget samarbete med dessa bolag idag.
Någon som har mer info kring detta?
Ja, tyvärr inte bara JKG som drabbas…. baser läggs ned och Airways nedmonteras.
Minskat F50 säger någon? Hmm med avslut av posttrafik efter sommaren och osäkert om rikstrafikens beslut, väntar med spänning på 26/4 .och framtida beslut. Vad blir kvar av det bolaget sen.
Ja det vet vi, frågor på det??
Någon skrev att det ofta var fullsatt på Frankfurtlinjen…. Har åkt JKG-KSD ganska många gånger och det har sällan varit en OK kabinfaktor till/från Frankfurt vad jag sett.
Känns som att BRA inte kommer ta några risker på nya linjer om nu inte kommunen puttar in pengar som garanti.
Låter som en eventuellt dyster dag för svenskt och skandinaviskt flyg om det stämmer. Ev SAS strejk och ett BRA i kris. MP lär ju vara nöjda i alla fall.
@fabian
Ödesbeslut?
Och det vet du då?