Tråden startades av: Morten  2020-07-07 00:28:39
Inrikes Sverige 
Fattar inte varför någon bolag el ett helt nytt börjar med en enhetsflotta med CRJ i hela Sverige.Perfekt maskin ju.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

sv Morten
2020-07-08 19:56:10
SV: Inrikes Sverige
"och det är ej Jet". Vad menar du, är CRJ inte ett jetplan?
Morten
2020-07-08 16:26:13
SV: Inrikes Sverige
Tänkte mer på att CRJ tar lagomt med folk och det är ej Jet som tydligen är så många som vill ha.
Hur kommer det sig att den behöver så lång bana då?
M.P
2020-07-07 23:14:08
SV: Inrikes Sverige
CRJ är väl okey...men många flygplatser har korta banor i Sverige och då är CRJ inget bra alternativ...EMB-170 eller 190 är väl mycket bättte om du nu tänker starta nytt flygbolag lite spontant
Sulan
2020-07-07 22:39:58
SV: Inrikes Sverige
Vid omstart inrikes bör man väl också tänka lite på miljöeffekter och driftskostnader. Där ligger ATR långt före CRJ på de flesta inrikes och många skandinaviska linjer.
Op
2020-07-07 15:53:42
SV: Inrikes Sverige
Usel banprestanda. Får kraftiga begränsningar i MTOM på många flygplatser
Linus
2020-07-07 15:44:18
SV: Inrikes Sverige
Är det stor ekonomisk skillnad att operera med en tex CRJ900 mot en likartat maskin i säten räknat. Typ ATR?
sv Morten
2020-07-07 14:35:52
SV: Inrikes Sverige
Starta ett du.
Jan
2020-07-07 13:54:56
SV: Inrikes Sverige
Varför är den perfekt? Ekonomiskt, prestandamässigt eller för att du tycker att den är snygg?
 

Tillbaka

Volflight
Pilotshop
BAM
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn