Tråden startades av: Roderik  2022-07-01 18:37:32
Fortsättning följer 
Det är intressant hur en tråd kan förgrena sig så mycket och till sist tappa både stringens och saklighet. Vi kan vara överens om att det förekommer mycket tyckande och tänkande och anklagande i detta forum. Det är synd för det sprids sanningar, halvsanningar och direkta lögner som bemöts, kommenteras och sprids vidare utan större källkritik och saklighet. Innan någon får för sig att skriva av sig i affekt vill jag bara säga; ja jag vet exakt hur villkoren ser ut i de nystartade bolagen hos SAS och ja jag vet mycket väl hur de står sig i förhållande till villkor hos andra bolag i och utanför branschen och det utan att tillhöra vare sig arbetsgivaren eller arbetstagarna, så inga kommentarer om att jag inte vet vad jag pratar om. Det handlar inte bara om anställningsvillkor eller att arbetsgivaren är slavhandlare och inkompetent. Det handlar om helheten, anpassning och förändring. Det svider att behöva anpassa sig efter nya mönster och förutsättningar, men det är realiteten. Det är inte piloterna eller företagsledningen som sätter villkoren, det är resenärerna, vi kunder och när vi inte längre vill betala mer än nödvändigt för själva transporten till vår destination, då måste leverantörerna anpassa sig efter det och likaså de som utför tjänsterna. Alla produkter och tjänster har en livscykel och det är lätt och behagligt när cykeln pikar, när lönsamheten är god och villkoren kan vara därefter, men när kurvan pekar neråt ( och det gör den för alla förr eller senare) det är då både AG och AT måste vara lyhörda och ödmjuka och ställa om tillsammans.
 

Tillbaka

Pilotshop
Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn