Tråden startades av: pf  2022-12-01 10:53:20
Norske kabinforeninger 
har kommet til enighet med SAS.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

@pf
2022-12-04 23:58:48
SV: Norske kabinforeninger
Om du har rätt i dina betraktningar om att SAS inte hade startats i 1946 utan landskamper mellan dom tre ländernas avdelningar. Då påstår du ju att SAS från början var grundat på ömsesidigt misstroende och missunnsamhet. Det är ju ett ”framgångsrikt koncept ”-
@pf
2022-12-04 23:52:08
SV: Norske kabinforeninger
Det som är löjligt är att du drar in Norwegian i den här tråden…
pf
2022-12-04 10:33:22
SV: Norske kabinforeninger
@pf, uten dine forutsetninger for SAS, hadde det neppe blitt noe SAS tilbake i 1946.

Forstår ikke helt hva du mener er "löjligt" ? Norske kabinforeningers avtale hadde utgått, og den svenske og danske, de går som kjent ut i Mars (er det vel) neste år.

SAS må snart finne ut av hvilke ruter de skal ha trafikk på fremover. Ruter uten lönnsomhet må kuttes. Som jeg har skrevet för, EU-EÖS har egne regler for FOT.
Der kan "landskampen" komme om kutt kreves, samtidigt med at det ennå ikke er sikkert at alle dagens fly blir med når SAS kommer ut av ch-11.

Norge er SAS sitt störste marked, men det er langt i fra sikkert at det er lönnsomt.
@pf
2022-12-04 02:16:35
SV: Norske kabinforeninger
Nu var det inte det som jag menade med landskamp.
Jag menar den interna landskampen som har kört på SAS sedan 1946…
mellan danska, norska och svenska avdelningerna av SAS.
Detta har förstört mycket för bolaget, och är en av huvudorsakerna till att SAS har skyhöga kostnader.
Ditt löjliga inlägg nedan ser jag ingen anledning till att kommentera i övrigt.
pf
2022-12-02 15:17:48
SV: Norske kabinforeninger
"at" pf,

dersom du du mener at det er landskamp.

Sverige "leder" stort i paus, gjennom alle "saklige" (vel nogon var det), og spesielt "usaklige" meldinger på dette Forum, om et bolag som heter Norwegian.

Forbeholder meg retten å skrive mer om dette senere, og vil da være mer saklig.

HH, kan du også stille deg frågan om SAS egentlig har hatt råd til A-320 Neo og A-350. Dine forklareringer er langt i fra 65 milliarder kroner !

En sak til HH, norske kabinforeninger forhandler etter norsk lov/lag. Her ble det enighet FØR dette oppgjøret gikk til tvungen megling.
@pf
2022-12-02 01:03:54
SV: Norske kabinforeninger
återigen en gång löjlig ”norsk patriotism ”från dig.
Totalt verklihets frånvänd att personalen inget ansvar har för att det har gått som det har på SAS..Har varit aldeles för mycket ” landskamp” på SAS genom tiderna, detta har varit med att se till att bolaget har haft astronomiska kostnader. Det var så att att alla långdistans flygningar var tvungna att ha 3/7-2/7-2/7 besättning. med all passiv transpirt detta medför. Denna idiotin är borta nu, men fet finns säkert mycket andra bökiga och vansinniga regler kvar.
Skrattretande
2022-12-01 23:49:13
SV: Norske kabinforeninger
@HH,

Ditt inlägg kan vara något av det dummaste jag läst, vilket är en bedrift med tanke på alla mindre begåvade så kallade ”experter” som dagligen skämmer ut sig på detta forum.

1). Det är två parter i ett avtal, så det är isåfall lika mycket SAS ”fel” som de norska kabinföreningarnas ”fel”, SAS har ju uppenbarligen godkänt avtalet eftersom de skrivit på det.
2). Svårt att tro att inte SAS har stämt av med Apollo i förväg om de godkänner ett sådant avtal. Nog för att SAS ledning gjort några häpnadsväckande snedsteg genom åren - men att skriva under ett avtal innan de vet om deras livlina godkänner det låter alldeles för dumt, även med SAS lednings mått mätta.
3). Att SAS ens är i den här situationen kan ju knappast beskyllas de Norska kabinföreningarna. Det är ju inte direkt så att SAS ekonomiska problem uppstod över en natt. Eller vet du något vi inte vet? Kan det vara så att du sitter på info att det är de norska kabinföreningarna som skapade covidviruset och spred det till hela mänskligheten? Är det de norska kabinföreningarna som manade på mister Putin att äntra Ukraina med ekonomisk oro som kollaps? Kanske var det de norska kabinföreningarna som kände att ”nej men vet ni vad? Nu stänger vi det ryska luftrummet!”. Kanske ligger även de norska kabinföreningarna bakom den svaga svenska kronan? Vi kanske kan be Aftershave skriva en låt som heter ”Det är de norska kabinföreningarnas fel”? För allt kan ju härledas till de tydligen!
pf
2022-12-01 14:37:08
SV: Norske kabinforeninger
NEI HH, du tar skammelig feil. Dersom SAS går konkurs, er det dårlig ledelse og akkumulert 60-65 milliarder norske/svenske kroner.

Dette har foregått over noe tid, og har absolutt ikke noe alene å gjöre med kabinforhandlingene nylig.

SAS=Apollo Funds Airlines, dba SAS.
HH
2022-12-01 12:12:12
SV: Norske kabinforeninger
Enighet men ett avtal bara till början av 2024. Skall bli interssant att se om detta korta avtal blir godkänt av kreditgivaren Apollo för utbetalning av andra delen av lånet. Om inte - konkurs tack vare de norska kabinanställda.
 

Tillbaka

SPUI
HDI
Pilotshop
Air-BP
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev