Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

BRA

Tråden startades av Crew

Ryktas om att BRA ska satsa på CRJ-900.Blir ju toppen det

Publicerad den 2019-01-25 01:41
Skriv ett svar
Antal svar: 99

svar

Lars
2019-09-21 21:38

@Olssons krokar

Nä det blir inte AirBaltic. Det är redan klart med Regional Jet/Nordica.

Olssons krokar
2019-09-20 14:52

Det blir AirBaltic med A220

Lars
2019-09-20 09:49

Det blir Regional Jet som kommer in och kör med Embraer.

XC
2019-09-19 22:56

@Lucy.Jet
Nä stämmer inte.Det är JET som läggs ner.Och dem flyger i sverige endast på MMX och GOT.
Övriga städer opereras med ATR och det är många det.

@ Lucy jet
2019-09-19 15:35

JA

Luzy. Jet
2019-09-19 12:55

Stämmer det att nu är det 50% av företaget som läggs ner?

ATR
2019-09-12 20:00

Ryktas att det blir Stobart som extern leverantör och sen 20 st ATR72-600.

De nya ATR som kommer in får några fler stolar än nuvarande kärror 🙂

MWE
2019-08-10 21:56

CRJ-serien har per 25/6 överlåtits till Mitsubishi och nytillverkningen läggs ned under andra halvan av 2020.
https://www.aerotime.aero/clement.charpentreau/22777-breaking-bombardier-sells-crj-program-to-mitsubishi

Ingen marknad
2019-03-31 22:27

Tror inte det finns någon marknad.. kolla vad som hänt med de som redan försvunnit från BRA. Nu i sommar blir vi av med en eller ev ytterligare två kärror.

Dick
2019-03-29 13:01

Det finns en marknad i tex Sydamerika.
https://www.airfleets.net/listing/bae146-1.htm

BRA Avro RJ100
2019-03-28 16:48

Vad är det för restvärde på de där gamla skrothögarna?
Finns det någon köpare som är intresserad?

Trötter
2019-03-27 15:52

Put some ice on the wings and the ATR hardly flies on one engine.

No more ATR
2019-03-21 21:47

ATRs are just a piece of s–t if you ask me, no way the ATR’s got a better performance than the SAABs? At least not the SF34B and definitely not the S2000…

My time with the ATR was fortunately very short.

Cheers

ATR pilot
2019-03-20 23:21

According to QHR AT76,
Weight 20 tons
Single engine ceiling is in ISA 17100 ft.
That is much bettet than the Saab 340 or the Fokker 50 or the ATP that Nexjet used to fly with.
I dont say that the aircraft has a lot of performance but i think it is the best operating turboprop with a very low fuel cost, and so to the enwironment.

@Lennart
2019-03-18 18:25

Ok tack då vet jag.

Försöker leta efter de pilotinläggen och manualerna jag såg gällande ATR. Kanske enklare om det finns någon ATR-pilot inne. Men jag vet iaf så mycket att just ATR har en hiskligt dålig performance vid single engine ops. Postar om jag hittar något.

//Dracula

Lennart
2019-03-18 13:03

Båda avro.

11000 låter lågt 🙂

@Pelle
2019-03-18 00:35

Vet du om båda var Avro-maskiner eller om ATRen var med på ett hörn. Single engine performance för ATR är väl 11.000 ft om jag inte minns fel.

//Dracula

Göran
2019-03-17 20:52

olika flygplan

Dracula
2019-03-17 17:23

Var det samma reg som hade teknik båda gångerna?

//Dracula

Pelle
2019-03-17 16:58

Andra motorbortfallet på två dagar, båda gångerna på väg till Malmö.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500