Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Flyg BRA

Tråden startades av Per

Ser att Flyg Bra nu söker kabinpersonal.
Sa de inte precis upp en massa anställda?

Tänkte eventuellt söka, så e det någon som har en hum om hur Bras löner ligger?

Publicerad den 2019-07-17 12:07
Skriv ett svar
Antal svar: 148

svar

#PGB
2020-03-20 06:19

”Flygbolaget BRA drar nu ner sin flygtrafik till en samhällskritisk lägstanivå, och pausar därmed 12 av sina 18 inrikes året-runt-linjer, enligt ett pressmeddelande.

En av de flygplatser som påverkas av detta är Ronneby flygplats. Till P4 Blekinge meddelar Ari Kallonen, som är flygstationschef, att flygplatsen nu planerar för att de troligtvis kommer behöva permittera sina anställda.” Är det slut på riktigt nu?

The perfect flight
2020-03-19 22:21

PGB jobbar på BRA. UP gör det inte och har inte en susning. De är generöst att som BRA gjorde behålla sin personal på 40%. Precis som PGB skriver häller det nog inte så länge.

PgB
2020-03-19 21:51

Kom in i matchen nu för fasiken.
Alla anställda är permitterad from 19:e. 40% tjänst.
Pausar många linjer, flyger 1 leg på morgon, 1 på kväll på dem större linjerna….. nya neddragningar om 1 vecka.

Up
2020-03-19 20:03

Mavia överlevde så pass länge som man gjorde pga sammanslagningen. Det har PGB själv gjort klart.
I övrigt så funderar man på saktfärdigheten i besluten hos BRAs ledning. Nästan samtliga stora drakar har ställt majoriteten av flottan på marken o permitterat folk, men inte BRA! O med tanke på deras usla resultat redan förra året så undrar gemene man hur länge PGB tycker det är kul att förlora pengar.

Sven
2020-03-19 12:56

Om vi pratar Mavia och Golden Air så är det ju ev vinster innan BRA, och det var ju ganska goda tider med vinster i båda bolagen.
under några år. (även förluster beroende på vilka år man ska jämföra) Efter sammanslagning så är det ju självklart att det dribblades med siffror på koncernnivå för att det ska bli så bra som möjligt för koncernen, inte de individuella bolagen. Det gör det ju ganska svårt att jämföra..

Kalle
2020-03-19 09:57

@Orop

Huruvida Braganza gör vinst eller inte spelar ingen roll.
Hur går det för Braathens bolagen, genererar dom en vinst till Braganza?

@evinrude
2020-03-19 08:10

Mavia gjorde vinst ett år de senaste åren sen var det brakförluster. Evinrude visa gärna upp de 100 miljonerna i vinst de gjorde flera år i rad?! Däremot Sverigeflyg o Goldenair genererade bra vinster.

Evinrude
2020-03-18 22:13

Tyvärr gör den inte det. Inte i den omattning man räknat med. Malmö Aviation gjorde några hundra miljoner i vinst varje år fram till en rad katastrofala beslut. Bra skulle kanske på sikt kunnat bli just det namnet antyder men inte med nuvarande ledning. Nu väntar ett stålbad utan dess like. Pajkastning leder ingenstans och kommer inte att rädda de jobb som nu går förlorade. Hoppas att det finns en framtid efter Corona.

Orop
2020-03-18 19:44

Propverksamheten genererar pengar, AVRO gjorde det inte. Detta borde vara allmänt känd för alla skitsnackare här på FT. Braganza gjorde senast 140MKR vinst för info, det är öppen information så LÄS istället för att skitsnacka.

Lillmorken
2020-03-18 16:24

BRAs fyra kvarvarande Avro RJ plan flögs idag till Norwich. Kommer de skrotas nu?

Rogge
2020-03-18 07:09

Hur kan man tycka att BRA sköter det bra? När man måste sparka 1/3 av företaget INNAN Corona var på tapeten? Och är det så bra skött att sen DIREKT ta in utländsk crew som måste sitta och bli hatade i crewrummet? Så OBRA det bara kan bli.

Roger
2020-03-17 23:13

Många flygbolag har för dyra gamla anställda piloter och cabin personal.
BRA är ett typiskt sådant exempel. Ha flygkaptener på löner ala 75-125tkr/mån är ju företags ekonomiskt omöjligt i längden.
Så en konkurs kanske är bra i deras fall. När denna virus våg är över kan bolaget sedan kanske återuppstå, ha råd med “JET” flygplan då lönerna för crew kan läggas på en lägre nivå.

Men efter denna virus våg är väl frågan först, hur mkt efterfrågan på flyg kommer det finnas?
Vad blir priset på dessa flygningar i framtiden?!
Många spår ju redan nu en framtid där vi människor flyger mkt mindre än innan virus vågen nu….

Evinrude
2020-03-17 21:53

Det Per Braathen behöver är inte en kredit. Pengar har han men är less på att torska mer. Blir det inga garantier om ett monetärt stöd,inte krediter, är nog slutet nära. I synnerhet som propellerverksamheten inte genererar pengar. Hade man investerat i en ny och modern jetflotta i kombination med kompletterande commuter/turbopropp hade det funnits en bärande affärsidé.

KN
2020-03-17 21:36

Precis vem ska sköta inrikes trafiken ?
Nu stöd fr regeringen??

De
2020-03-17 19:27

Begrundat på vad? Någon måste sköta inrikes och BRA gör det bra. Stöd från regeringen nu dessutom

Egon
2020-03-17 16:45

BRA kommer med största sannolikhet inte överleva. Det krävs ett mirakel.

Debutalbum
2020-03-17 14:23

Hur många behöver BRA sparka ytterligare för att överleva?

Bengt
2020-03-16 11:38
Du sa det
2020-03-16 10:01

Du sa det själv, German Airways är inte BRA. Ett jävla gnäll på WDL är medan SAS/Norwegian är betydligt värre. Det är inget ovanligt upplägg så snälla…

Bengt
2020-03-16 10:01

BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza som är helägt av Per G Braathen och hans familj.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500