Tråden startades av: Per  2019-07-17 12:07:57
Flyg BRA 
Ser att Flyg Bra nu söker kabinpersonal.
Sa de inte precis upp en massa anställda?

Tänkte eventuellt söka, så e det någon som har en hum om hur Bras löner ligger?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

.
2019-07-17 17:36:46
SV: Flyg BRA
Personal på Aviation är uppsagda, dvs de som flyger jet (Avro). Personal man söker nu är till Airways, dvs de som flyger ATR (propeller).

Grundlönen är enligt nedan (för en tjänst på 80 %, vilket är det man söker). Utöver grundlön tillkommer tjänstgöringstillägg på 43 kr i timmen + traktamente. Väldigt förenklat kan man säga att det är grundlönen som du får ut efter skatt, då alla tillägg brukar motsvara vad skatten blir.

Ungefärlig grundlön på 80 %:
0-6 mån: 16 500 kr
6-12 mån: 18 000 kr
1 år: 19 300 kr
2 år: 19 600 kr
3 år: 20 150 kr
4 år: 20 900 kr
5 år: 22 000 kr
6 år: 22 400 kr
7 år: 22 900 kr
8 år: 23 300 kr

Alla löner och tillägg höjs med 2 % årligen. När du kommit till år 8 och över kan du inte klättra längre på stegen utan får bara en årlig höjning på 2 %.

Du får schema för 4 veckor åt gången och under dessa 4 veckor har du 10 lediga dagar.

Ovan info är baserat på nuvarande avtal och kan givetvis ändras med tiden.
Unionen
2019-07-17 22:45:10
Lågvattenmärke.
Va? De har väl precis storvarslat?
Alla piloter och all kabin på AVROn får väl gå? Och nu anställer de nya i kabin? Vad händer?
Cabin
2019-07-18 08:57:34
SV: Flyg BRA
80%, jobbar man 4 dagar per vecka så man har möjlighet att fylla ut sin arbetsvecka med en dag på annat arbete.
Eller jobbar man färre timmar per dag?
10 dagar ledigt på 28 dagar verkar inte motsvara 80%?
Up
2019-07-18 14:03:10
SV: Flyg BRA
Två olika bolag exakt som Aviation kollektivet ville ha det...
FO BRA
2019-07-18 16:34:03
SV: Flyg BRA
Kul att flygvärdinnan som jobbat 4 år tjänar mer än mig som FO på Avron med 3 års erfarenhet.
.
2019-07-18 17:06:58
SV: Flyg BRA
På ditt schema (4 veckor) får du som mest schemaläggas 128 h på en 80 %-tjänst. Förmodligen kommer du ligga på allt mellan 80 - 120 h/4 veckor. Under dessa 4 veckor har du även minst 10 lediga dagar, du kan få fler (men aldrig färre). Hur du jobbar är helt random. T.ex. jobba 2 dagar, ledig 3 dagar, jobba 5 dagar, ledig 2 dagar, jobba 1 dag, ledig 1 dag, osv. Så om du ska ha ett extrajobb krävs det att det jobbet är flexibelt då man aldrig kan planera långt i förväg. Du har ditt schema på 4 veckor och när det är 2 veckor kvar på ditt schema får du nästa. Så rullar det på.

@UP
2019-07-18 17:56:21
SV: Flyg BRA
Så du tror på allvar att Per G hade slagit ihop listorna om vi hade bett om det?
.
2019-07-18 21:04:36
SV: Flyg BRA
@Cabin

Ingen som har sagt att du jobbar 8 timmar om dagen?
Eva
2019-07-18 21:48:50
SV: Flyg BRA
Färre timmar men inte förre dagar på 80%, svårt att ha ett extrajobb.
DW
2019-07-19 07:17:45
SV: Flyg BRA
De verkar göra en hel del dead-heading (passiva flygningar) - ibland mer än aktiva flygningar per dag. Åtminstone från Umeå.
CC
2019-07-19 15:21:27
80% betalning / 100% tjänst
Så Cabin facket i BRA har gått med på att jobba fullt antal dagar, dvs vara disponibla fulltid men för att företagets produktion ofta är korta dagar så har de gått med på 80% betalning för detta?
@CC
2019-07-19 18:40:50
SV: Flyg BRA
Ja, det var "dealen" när man förhandlade bort B-skalan och därmed höjde lönen för alla nyanställda. Då fick de på B-skalan (anställda på 80 %) ge 3 fridagar (från 13 till 10) medan alla som var anställda på 100 % fortsatt hade sina 11 dagar - vilket de har än i dag!!! Så sedan 2016 har alla på 80 % jobbat 1 dag mer varje schema än heltidarna, men trotts detta fått 20 % mindre lön. Helt galet. Dock blir det ändring på det nu när alla ska ned på 80 %.
Annica
2019-07-20 01:44:19
SV: Flyg BRA
Jo det stämmer att dom söker till Airways.
Gamla Mavia läggs ner.Vilket det borde gjorts för länge sedan.Sverigeflyg skulle aldrig gått i hop med dem.Men nu får dom dra lasset och försöka bli av med dem
Kommer bli bra detta tillslut.
Tina
2019-07-20 09:54:59
SV: Flyg BRA
Ja, ingen ska ha mer än någon annan!! Helst borde cheferna ha samma löner som söka andra! Ingen ska få mer än någon annan. Och det var bättre förr.
Bertil
2019-07-20 13:19:32
SV: Flyg BRA
Borde vara en möjlighet att köpa in nya jet och expandera BRA, nu har de fått bort gamla Mavia och anställa nya från början är billigare. Tom billigare än att hyra in.
Berit
2019-07-20 20:11:16
SV: Flyg BRA
@Bertil
Aviations piloter har tre års återanställningsrätt om koncernen i någon form bedriver jet trafik i egen regi.
Henric
2019-07-21 05:48:37
SV: Flyg BRA
Men om det anställs piloter för jet i AIRWAYS gäller inte dessa återanställningar? Endast i AVIATION?
Fred
2019-07-26 13:54:01
SV: Flyg BRA
Hur många är det dom blivit uppsagda totalt!?
Upp
2019-07-27 14:51:06
SV: Flyg BRA
Ca 450st
Anna
2019-12-20 16:17:45
SV: Flyg BRA
Kan någon förklara för mig vad tjänstgöringstillägg är?
Enkelt
2019-12-20 19:53:54
SV: Flyg BRA
Det är så enkelt att ditt bolag har ett tillägg för din tjänstgöring utöver standardavtalet
Resenaren
2019-12-20 20:18:52
SV: Flyg BRA
Och nu söker OSM aviation cabin personal till german airways/wdl aviation alltså det bolag som kommer flyg bra inhyrda jet plan
KC
2019-12-21 01:13:56
SV: Flyg BRA
@Anna
Tjänstgörings tillägg är bla visst ant kr i timmen du flyger.
Ex går du 2:a ( gör alla första året )Har du 41 el 42 kr/i påslag per timme.
Den som går SCC ( 1:a ) har mer tillägg.
@Berit
2020-01-05 08:23:48
SV: Flyg BRA
Det stämmer att Aviation piloter har återanställning i just Aviation. Men blir det egen framtida jet hamnar den i Airways, vilket betyder att man kan anställa vem man vill. Slugt? Absolut. Den lilla detaljen missade Aviation piloterna helt vid samtalen.
Pnf
2020-01-05 11:27:21
SV: Flyg BRA
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket...
?
2020-01-05 20:18:26
SV: Flyg BRA
Hur länge dröjer det innan ATR flottan flygs av ett annat bolag?
Helge
2020-01-13 20:09:30
SV: Flyg BRA
När får dom sista sluta? Är det inte i februari?
Mr Jet
2020-01-14 10:24:35
SV: Flyg BRA
Men "nya" EMB var väl ett lyft för linjen? Kul för paxen med lite modernare och skönt med 2+2 istället för den übertrånga AVRON :)
Mackan
2020-01-14 22:09:04
SV: Flyg BRA
Då var de igång.
TF158 idag med E190
Jörgen
2020-01-17 15:32:09
SV: Flyg BRA
BRA får dålig kritik i unionens senaste tidning! Kan det påverka att folk flyger med andra istället??
Berit
2020-01-17 23:46:51
SV: Flyg BRA
@Jörgen
Har nog med att göra att Aviation ska avvecklas dvs Jetdelen i BRA.
Där går Pursrar med högre lön än en pilot vilket är galet.Och BRA s Jet ÄR för gammla och då finns ju inget jobb för dem.
Sv Helge
2020-01-18 13:48:06
SV: Flyg BRA
Vad som gäller för flygande vågar jag inte svara på, men Avron ska ju flyga hela Mars. Den lär inte flyga sig själv. Om jag kommer ihåg rätt så kommer ett fåtal personer blir kvar hela vägen till sista Maj för att jobba med allt det innebär att avveckla Avron.
Calle
2020-01-18 17:40:05
SV: Flyg BRA
Var kommer dessa rykten om att en purser tjänar mer än en pilot? Lägg av med det, det är fel. Möjligtvis kan en senior CC tjäna i nivå med en helt grön pilot, men där slutar likheterna.
Berit
2020-01-19 03:33:12
SV: Flyg BRA
Jo det stämmer.Men det är Jet sidan som sägs upp dvs gamla Malmöaviation .Gått dåligt länge.
Dem söker nu till turboprop flottan som går bet bättre å nya plan.
Pilot
2020-01-19 09:51:45
SV: Flyg BRA
Ja, men om arbetsgivaren bygger bolag med avancerad struktur för de anställda, lägger personal i olika bolag för att snabbt kunna göra sig av med det som blir kostsamt, hur menar du då att en pilot ska kunna tillgodose sig sina tjänsteår och förbättrad lön?

En pilot kan ha lagt en miljon för sin utbildning, vad har kabinpersonalen betalat för sin utbildning?
Frans
2020-01-30 06:36:32
SV: Flyg BRA
Vad händer nu? Ska BRA sparka ännu mer anställda ryktas det!
Pelletsen
2020-01-30 09:49:18
SV: Flyg BRA
Vad tjänar då en FO på Airways?
Lön
2020-01-30 10:10:01
SV: Flyg BRA
År 1 = 27355 + 3355 = 30710 (Fast tungflygtillägg) detta för 2019. Avtalet omförhandlas mars 2020.
Med TR
År 3 = 29668 + 3355 = 33023

Topplön som FO = 49908 + 3355 = 53263 plus diverse andra tillägg som är variabla och beror på hur du jobbar

Topplön som kapten ca 75000 för 2019 på ATR72.
FO
2020-01-30 10:31:31
SV: Flyg BRA
Går något år sen tar nog BRA in egna Jet igen.
De väntar tills rätten för återanställningen försvunnit för Malmö folket. Sen börjar alla på lönenivå 1 igen.
Ett drag för att få ner lönekostnaderna.
Egon
2020-01-30 19:25:49
SV: Flyg BRA
Trist utveckling inom flygmarknaden. Aviation läggs ner. Inhyrning på jetproduktion. Snart flyttar de Atr flygplanen till ett baltiskt AOC. BRA blir en resebyrå med endast biljettförsäljning. Facket kommer inte kunna göra ett skit. Härligt!!!!
pnf
2020-01-30 20:44:23
SV: Flyg BRA
@Egon
Samma utveckling som inom SAS med SAIL, Cityjet, Nordica, Air Nostrum. Väldigt tråkigt.
Bernt
2020-01-31 07:03:33
SV: Flyg BRA
Tyvärr får vi skylla på EU och den fria marknaden. Det gör det möjligt för lågprisbolag men helt andra villkor än de svenska att komma in på vår marknad.
F/O BRA
2020-01-31 07:03:52
SV: Flyg BRA
Men Egon, vart får du allt ifrån? Rena rykten och påståenden utan grund? Jobbar själv på BRA och har inte hört att vi ska in på ett AOC i Baltikum?
Cc
2020-01-31 10:04:45
SV: Flyg BRA
@FO BRA
Personalen på Malmö hade väl inte heller hört något om nedläggning före de faktiskt sa upp alla.

Sen att Malmö-gänget inte gått med på en gemensam senioritetslista är en annan historia.
Globalism
2020-01-31 10:55:01
SV: Flyg BRA
Kunderna ser antagligen inget mervärde i att betala för svenskt crew om biljettpriset kan sänkas med personal från exempelvis Baltikum. Ungefär som med utländska hantverkare.
Berit
2020-01-31 12:52:21
SV: Flyg BRA
@Egon
Men far ej med osanningar.Det vinner ingen på.
BRA ska köra sina ATR själva och ha inhyrd Jet produktion.Och i Jet blir det Svensk CC från 1/4.
Allt är redan klappat och klart.
Jaså?!
2020-01-31 13:11:45
SV: Flyg BRA
Stämmer detta verkligen, att så många uppsagda erbjudits jobb inom verksamheten?

"Cirka 200 av totalt 363 uppsagda personer på BRA ska ha erbjudits nya jobb.
– Som vi har förstått har alla 200 tackat ja, varav 50 får fortsatt anställning inom vår separata propellerflygverksamhet, säger Jim Hofverberg."

"Enligt uppgifter till HD och Sydsvenskan innebär villkoren i den tyska regin att BRA-anställda som nappar på erbjudandet måste gå ner i lön."

Bakom betalvägg:

https://www.sydsvenskan.se/2020-01-31/hundratalet-uppsagda-hos-flygbolaget-bra-ersatts-med
Ronny
2020-02-01 07:44:21
SV: Flyg BRA
Nä det stämmer inte. Det är endast ett fåtal som fått fortsätta!!
Blå vingar
2020-02-01 12:39:28
SV: Flyg BRA
Crew hade tydligen möjlighet att söka vakanta tjänster i det andra bolaget av BRA; Airways som flyger ATR-propeller
De som hade heltidstjänst i Aviation erbjöds 80% tjänst, samt hamna på en något lägre lönetabell. I runda slängar förlora 8-10 000 i grundlön(?)
Man hyr in jettrafik ifrån tyska WDL, inkl crew. Ambitionen är att ha svensktalande cabincrew.
OSM ska stå för bemanningen i kabin, de har svårigheter att få erfaren crew då BRA endast vill betala för 80% tjänstgöringsgrad. Det innebär en grundlön på 17 200:- i månaden, samt med ett avtal som innebär en social dumpning av villkor.
Denna inhyrda crew ska sedan flyga samma produktion, i samma uniform och arbetsuppgifter som de ifrån Aviation blivit uppsagda pga arbetsbrist ifrån.
Smakar riktigt illa skulle jag vilja säga?? Flygbranschen i Sverige är i rejäl utförsbacke
Fd BRA anställd (CC)
2020-02-01 21:35:33
SV: Flyg BRA
Det finns en anledning till att många av oss ex-BRA anställda har sökt oss till våra grannländer.
Lite mer resande (pendling för vissa, vissa har flyttat) men samma lön eller bättre. Finns med andra ord ingen anledning att stanna kvar och flyga Embraer för 80% av lönen vi hade innan, när vi kan flyga Boeing, CRJ, ATR och Airbus för samma pengar eller mer.
VK
2020-02-01 22:59:55
SV: Flyg BRA
Men förstår faktiskt bolaget.Dyra löner att betala ut när man kan bet mindre.
Och går man ej över till det andra bolaget gör man ett aktivt val.
Då bara gilla läget och se sig om eft nya möjligheter.
Dessutom försvinner ju Jet planen vad jobba på då?
Man kan ju söka till WDL via OSM ju om man vill fortsätta flyga.
@VK
2020-02-02 10:24:47
SV: Flyg BRA
På allvar, du menar alltså att så fort ett kollektiv fått ett bra avtal. Så ska det omförhandlas och helst dumpas till lägsta nivå. Tycker du att det är så den svenska arbetsmarknaden ska fungera. Varför inte införa det på ledningsnivå också. Säg upp alla och hyr in billigare från låglöneländer.
Jag jobbar inte i kabin utan är tekniker. Men sympatiserar med kabin. 17200 kr är ingen värdig lön att leva på i Sverige.
SP
2020-02-02 10:49:49
SV: Flyg BRA
Intressant att se om SPF går in och tvingar på WDL ett kollektivavtal för deras piloter när de kommer igång.
Då blir det ett annat kostnadsläge.
Flera bolag har missat att det är väldigt dyrt att anställa i Sverige.
FLIR
2020-02-02 14:31:32
SV: Flyg BRA
Om man inte har egna plan måste man ju hyra in?
@@VK
2020-02-02 22:51:37
SV: Flyg BRA
@@VK
Jag håller med dig fullt ut, lite över 17000 kronor i månaden är på tok för lite. Många har en familj som måste kunna leva. Men det är väll okej för många, så länge det inte det är dom som är drabbade. Själv arbetar jag som pilot.
Wdl
2020-02-02 23:02:53
SV: Flyg BRA
Såg på Instagram under #flygbra där wdl:s embrear var fotad på final Bromma. Att en Wdl anställd skrev att det rycktes att q400 också snart kommer att synas på Bromma.
Anna
2020-02-03 09:24:47
SV: Flyg BRA
I vilket bolag är denna lön ni pratar om? Och vilket bolag gäller första svaret i denna tråden?
Nisses
2020-02-09 13:33:10
SV: Flyg BRA
Hur ska dom överleva utan sin charter??
Re: Nisses
2020-02-09 18:43:04
SV: Flyg BRA
Vad snackar du om? EMB195orna ska flyga charter precis som vanligt
Blå vingar
2020-02-10 10:16:23
SV: Flyg BRA
@VK
Vad menar du med höga löner? Tycker du att cabin crew har/hade för höga löner? Hur kommer det sig att anställda inom flygbranschen ska be om ursäkt för att man vill ha skäliga löner och skäliga arbetsvillkor? Att ha en lön under 20 000, eller strax över är knappast att räkna som högavlönad och är definitivt inte kompatibel med grundläggande levnadskostnader/månad.
”Dyrt att anställa i Sverige” ..ja, då får man anpassa sin verksamhet utefter förutsättningarna som råder istället för att låta personal betala för det, i form av t ex jobba mer och få mindre betalt.

Runway Rolf
2020-02-10 19:21:41
SV: Flyg BRA
Förr flög BRA charter med sina betalda avro medans nu kostar det att betala någon annan att flyga!! Inte gratis direkt. Hur tjäna några pengar???
FD Avro
2020-02-10 21:23:22
SV: Flyg BRA
Vi kommer flyga charter med ATR, senast flög vi ATR bland de grekiska öarna. Annan charter där jet behövs kommer det dras ner på.
@FD Avro
2020-02-12 23:30:18
SV: Flyg BRA
Suck…Nej, det flögs ingen charter i Grekland. Det var ACMI (wet lease) där reguljära flighter flögs åt Sky Express. Du låter som en korkad Sverige-flygare som verkar tro att all internationell trafik utanför Sveriges gränser är charter... Ni lever verkligen i era små ATR-bubblor.
VK
2020-02-13 00:15:34
SV: Flyg BRA
Helt i rätt linje.Det blir bra när Aviation är avveckat.Då kan företaget ha fokus på turbopropp sidan som genererar pengar plus flyga I några andra länder.
@VK
2020-02-15 13:20:56
SV: Flyg BRA
Du är vilsen. Pengarna hamnar utanför Sverige p.g.a. inhyrning. Nu säljer man även ut teknikavdelningen till lägstbjudande i MMX. Än en gång hamnar pengarna utanför Sverige. Det svenska språket och kollektivavtal på BRA är snart ett minne blott. Än så länge bara på Jetsidan. Men vänta och se vad som väntar på TP-sidan. SAS kanske ändå har rätt, ”WHAT IS TRULY SCANDINAVIAN?”...
Gullviva
2020-02-15 21:31:30
SV: Flyg BRA
Svensk inrikes med 10%. Flygbra har likt gamla NJ desperat börjat leta andra lönsamma linjer utomlands. Kommer inte fungera. Endast med en minimal overhead och att endast trafikera guldlinjerna AGH VBY HAD o MMX o kanske någon till kommer de kunna generera pengar i framtiden.
Företrädelsevis med inhyrd kapacitet från öst. Bara att inse svenska folket vill inte ha flyg, det har våra politiker sett till...
VK
2020-02-16 00:38:00
SV: Flyg BRA
@VK
Nä inte ett dugg vilsen.Säger ju sig självt att man inte kan dras med uråldriga maskiner som får teknik i ur&skur och slukar bränsle.
Bättre då hyra in.
El har du ett bättre förslag?
TP sidan är modern & i tiden.
Sven
2020-02-16 15:43:28
SV: Flyg BRA
Flög BRA ATR i veckan BMA t/r inom Sverige i regn och blåst.
Ingen höjdare. Nej, jag tar jet t/r ARN nästa gång, eller tåg.
Kanske inte alls. Inga av medresenärerna såg ut att trivas heller.
Erik
2020-02-16 18:18:19
SV: Flyg BRA
Passagerare är beredda på att betala ett visst pris på en flygresa, beroende på faktisk eller upplevd egen vinst. Den upplevda vinsten är till exempel service, komfort, punktlighet men även upplevd egen säkerhet på resan. Om nu ATR maskinerierna upplevs mindre säkra oavsett om bolaget följer regler och riktlinjer så kan bolaget inte ta ut samma eller högre pris än en konkurrent som upplevs säkrare.
Aron
2020-02-16 18:44:41
SV: Flyg BRA
Flyg du med city jet istället Sven lilla :)
Eller kör nattåget för all del såklart
Nora
2020-02-17 13:40:26
SV: Flyg BRA
@Aron
Jag flyger hellre med CityJets CRJ än BRAs ATR.
Andy
2020-02-17 17:29:42
SV: Flyg BRA
Veckopendlat från BMA (bor i närområdet) i flera år nu. Har aldrig förstått ATR-gnället på det här forumet. Visst, ljudnivån i kabin är hög, men med ett par sköna NC-lurar så kan man skita i det. Men i övrigt gillar jag kärrorna. Fräscha och bekväma. Och så slipper man Arlanda.

Btw, flög idag i rejäl vind och det var hur stabilt som helst. Som vanligt.
Råger
2020-02-17 19:20:38
SV: Flyg BRA
@ Andy
Ja, för idag låg vinden rakt i banriktningen, då är de rätt stabila, men sidvind... Hej vad det går..
Eric
2020-02-17 19:33:01
SV: Flyg BRA
Fast att det känns mer i ATR än SAS A320NEO när det blåser är ju inte så konstigt med tanke på viktskillnaden. Jämnför ni ATR med en jämnstor jet så ska ni se att det inte är så stor skillnad i hög vind.
Aron
2020-02-17 21:18:05
SV: Flyg BRA
@Nora
Jag menar inte att det är något fel på city jets kärror, säkert riktigt fräscha med bra personal.
Stackars Sven ville så gärna flyga jet och då är det väl city jet som är alternativet till BRA på inrikes linjer.
Mick
2020-02-17 22:16:28
SV: Flyg BRA
@Andy
Håller helt och hållet med dig.Är i samma situation som dig och tycker att ATR får oförtjänt mycket skit.
I Finland & övriga Europa är det ju en populär maskin.
Pelle
2020-02-18 09:02:23
SV: Flyg BRA
Mick o Andy.

Sluta. Bara sluta. Alla vet att inga är ”resenärer” eller veckopendlade här. Ni är atrpiloter som vill snacka upp er flygmaskin. Bara lägg ner :)
John Ole
2020-02-18 09:34:22
SV: Flyg BRA
Bara för att ATR är populär i Finland och "övriga europa" så betyder ju inte det att den är stabil och bra.
Boll
2020-02-18 10:38:15
SV: Flyg BRA
Att den får flyga bevisar att den är stabil och bra :) Jävla gnäll på ATR från ickepiloter
Allan
2020-02-18 13:08:13
SV: Flyg BRA
@Boll
Det är icke piloterna som betalar för att resa. Men det är kanske inte viktigt.
Re:Allan
2020-02-18 15:05:57
SV: Flyg BRA
Ja men de bör inte uttala sig om ett flygplans stabilitet :) Klarar av samma XWC som en 737 eller 320 för den som tror flygplanet inte klarar av crosswind. F.ö är det inte konstigt att det skakar lite mer mellan 15-23000ft pga molnen
EV
2020-02-18 21:40:26
SV: Flyg BRA
@Boll
Bra där.
City
2020-02-21 13:22:58
SV: Flyg BRA
Cityjet ska flyga en RJ85 åt BRA från 29/3 till början av Juli.
FO Avro
2020-02-21 16:57:12
SV: Flyg BRA
Det är för att täcka upp innan WDL kör full kapacitet. Helt sjukt att vi får gå, men de wetleasar från Cityjet istället.
Tina
2020-02-21 17:13:08
SV: Flyg BRA
Att RJ fortsätter flyga för BRA känns ju bara pinsamt nu när man pratar ner RJ ordentligt på BRA!!! Väldigt modernt bolag....
Mona
2020-02-22 01:52:16
SV: Flyg BRA
RJ är utfasad fr 1/4.Men innan hjälper WDL till då många RJ redan skrotats.Så fr 1/4 blir det inga RJ.
Pehr
2020-02-22 09:52:30
SV: Flyg BRA
Det blir så övertydligt att BRA vill ha bort sina egna piloter. ATR piloterna sitter inte speciellt säkert till heller så länge till. Vilken rysare för de anställda!
@Mona
2020-02-22 11:15:36
SV: Flyg BRA
Kom in i matchen Mona! Ska du kommentera så se åtminstone till att ha aktuell info. Det blir visst RJ efter 1/4, MEN den kommer hyras in (wet lease) från CityJet.
Mona
2020-02-22 14:51:40
SV: Flyg BRA
@@Mona
Nope det blir Embraaer från WDL
@Mona
2020-02-22 17:34:34
SV: Flyg BRA
Du ligger 3 steg efter Mona. WDL har redan börjat flyga med Embraaern, så det är inget som "blir", utan det ÄR redan så. Återigen, kom in i matchen... Pga försening från WDLs sida som ska flyga med fler Embraaers så hyr man tillfälligt in en RJ85 från CityJet under perioden 29 mars till 5 juli.
Mona
2020-02-23 01:57:08
SV: Flyg BRA
@@ Mona
Ja men det är väl en rimlig/bra lösning om nu ej WDL kan leverera i tid.
 

Tillbaka

Pilotshop
Volflight
BAM
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn