SAS har fortsatt stora problem
SAS senaste trafiktal visar att bolaget fortsätter att förlora passagerare och får mindre betalt per såld biljett. Det är ok för organisationer som kan anpassa sig därefter, men inte för SAS.
Jag vågar inte längre boka biljett med dem utan satsar på andra bolag. Man vet inte hur länge bolaget kommer att finnas.
svar
Du har min röst Dr. Watson!
Det är fantastiskt att se dessa inlägg på flygtorget. Med alla analyser “pros and cons” beroende på vilket bolag man jobbar på eller känner lojalitet med.
Vi är alla flockdjur och dessa debatter visar tydliga tecken på behovet att få tillhöra”flocken med störst överlevnadsmöjligheter”.
Kan inte vi svenskar sluta tjafsa dra igång en svensk flygtransportindustri i stället för att låta alla utlänska operatörar livnära sig på vår hemmamarknad?
Borde inte flygbranschen och åkeribranchen tillsammans “gå till kungs” och begära en reglering, så att alla oseriösa, icke i Sverige skattebatalande verksamheter stoppas?
Vad är vitsen med att låta svenska piloter och chaufförer gå på A-kassa medan utländska dito tvingas prostituera sig för minimilön, dessutom svart sådan? Bygger detta fenomen upp svenskt välfärd? Knappast, det enda som sker är att t.ex. Ica-handlare och andra motsvarande, bygger upp sin personliga förmögenhet (med billga transporter) på allas vår välfärds bekostnad. Genom att vi accepterar ovan fenomen, subventionerar vi den av oss uppbyggda och betalda infrastukturen.
Till alla DY anställda. Hur mycket ni än vill och hoppas att SAS ska försvinna och ni skriver era önskningar här att det ska gå åt h-e för SAS så hjälper det föga här.
Ni kommer aldrig att bli fast anställda i DY utan ni kommer att få leva med bemanningsföretagens yxa, vinande över era huvuden med jämna mellanrum, så länge ni inte står upp för er själva. Med ARPI färskt i minnet!
Och bara för för att någon kritiserar DY betyder det inte att man är anställd på SAS och vice versa.
Eran oro att B Kjos ska göra slag i saken och starta ett Irländskt lågbudgetbolag är befogad. Han behöver tjäna pengar för att täcka kostnader han dragit på sig på LH.
Det som kommer är ett mångkulturellt bolag där språkförbistningar och kulturkrockar inte utgör något hinder, inte heller att dom tjänar 50% mindre än sina bemanningsföretagsanställda kollegor . Det enda han bryr sig om är att folk rättar sig i ledet, inte klagar och ser till att maskinerna är i luften.
Hoppas ingen blir kränkt nu!
Vad jag kan se i rapporten så ökar man passagerarantalet men jag vet ju inte vilken rapport du läste.
Det har vi märkt, pf. Eftersom TS skriver på svenska och inte på norska:-) I övrigt delar jag hans syn på SAS. Precis som Volvo kommer SAS att vara historia inom 10 år.
🙂 og noen andre, v.g. notere at jeg, norske pf, ikke har startet denne tråden.
Nej, nu bokar jag om till Norwegian.
Hur gammal är du? 13? Vad vill du ha sagt med ditt inlägg? Vilket bolag du vågar eller inte vågar boka med är faktiskt rätt så ointressant. Eller snarare väldigt ointressant. Du bokar efter vad det kostar sen struntar du i vilket bolag det är, inte sant?
Jag arbetar i SAS och min bild av det hela är helt ok fyllnadsgrad i flygplanen. Minskade kostnader och ökad charterproduktion. Nöjda passagerare och rimliga biljettpriser både för kunden och för företaget. Jag tror att svenskarna har tröttnat på Ryanair och börjar genomskåda Norwegian som på inget sätt är ett dåligt flygbolag men som tyvärr är mer low service än low cost.
Jag tror SAS mörka dagar äntligen är över.
Dagens roligaste inlägg! 🙂 Norwegian måste vara riktigt illa ute som skickar fram såna stollar! Flyg “drittliner” du!
SAS har varit illa ute flera gånger men har visat den senaste tiden att man går i rätt riktning för att få bolaget på rätt kurs. Skurit mycket i sin organisation och utförsäljning av diverse delar av koncernen.
Känner mer trygghet att boka med SAS än med Norwegian för tillfället ialla fall.
Det krävs tålamod med ett flygbolag som har existerat så länge.
I jämförelse så har ett bolag som Norwegian visat den senaste tiden vilket typ av flygbolag man siktar på att vara genom att inte tillhandahålla passagerare med vatten eller dylikt under sina långflygningar, försenade flygningar och ingen ersättning till kunder som känner sig illa behandlade.
Dessutom så har DY inte samma kostnader som SAS har, bland annat för personalen.
Bra PF. Du gör helt rätt. Flyg med din arbetsgivare Norwegian även fortsättningsvis. 😛