DC10 går i graven
Åtminstone i reguljär passagerartrafik då Birman uppgraderar till Boeing 777 och därmed avslutar en epok Den sista DC 10 turen sker någongång i februari 2014 . Just. denna DC10 ska sedan till museum i USA. Den finns väl DC10 som opererar som frakt och annat kvar i världen om jag är rätt underättad. DC10 är ett vackert flygplan tycker undertecknad
svar
Du kan fortsätta att vara besviken. Personangrepp av det slag du visar avslöjar din intelligens. Moderatorn hoppas jag refuserar ditt sjuka inlägg.
Trodde/hoppades trådskaparen menade användaren med nick: DC10
Det hade varit goda nyheter
jo, det är ett bra pris, men man måste ju ta sig till Birmingham…
Det kostar också en del.
Det finns några platser kvar. £ 300 är inte så illa. 2h flygning. Planet kör 3 turer per dag
Om någon är intresserad, så går det at boka special sightseeing tur med Biman,
22, 23 och 24 Februari från Birmingham. Sedan flyger planet till öknen i USA för skrotning.
Mer information:
http://www.airliners.net/aviation-forums/aviation_polls/read.main/262919/
MD10 är ju gamla DC10 plan i grunden.
mao kommer “DC10” att flyga vidare 15-20 år inom cargo.
Militären kör ju sedan x antal plan vidare….
Nån som vet när tankerkärrorna KC-10 slutar flyga?
Det är ju DC-10:or i grunden.
Oppdatert om BIMAN og DC-10 på http://airlineroute.net/2013/11/13/bg-d10update3/
Varig MD11 till Rio & Sao Paolo!
En vacker bild som etsat sig in i på minnets näthinna är hur kl 9.30 på CPH, MD11:an lyfter i snöröken mot värmen.
Jag har inget att invända mot detta. Säkerhet går först, före skönhetspoäng
Jag har inget att invända mot detta. Säkerhet går först, före skönhetspoäng
En klar förbättring av flygsäkerheten i världen.
Visst kan man tycka att DC 10:or är vackra, något jag kan sympatisera med.
Däremot missar man poängen med att säkerhet faktiskt går hand i hand med åtkomlighet.
Hur säkert är det att ha en motor som måste inspekteras med antingen teleskop eller lyft?