TUIfly på Skavsta
TUI sågs idag på Skavsta. Någon som vet vad gulingen gör där?
Kan man hoppas på charter?
svar
Vart står det något om TUIfly Nordic i denna tråd?
Det är riktigt beklagande att läsa så mycket oseriösa svar här på FT. I grund och botten en bra sida med ett bra nyhetsflöde inom flygvärlden. Som dessvärre dras ner utav obegåvade inlägg från människor som inte har mycket bättre för sig.
Dessvärre vet jag inte varför en utav TUIflys maskiner var nere på Skavsta. Du skrev “gulingen”. Samtliga TUIfly Nordics (BLX) maskiner är blåmålade. Den gulmålade kommer med all sannolikhet från tyska TUIfly. Det kan t ex. vara ett sjukdomsfall där man blivit tvungen att gå ner på närmsta flygplats.
Att tro att detta betyder ökad charter bedömer jag som osannolikt.
O.T: Skavsta skulle fungera bra som en charterflygplats om kommunikationerna dit kunde bli bättre med t ex. snabbtåg som gör resan ner 50% kortare..eller åtminstonde att det bara skulle ta 40 minuter. Då kan man t ex. göra som i London..koncentrera all reguljärtrafik till ARN och charter till NYO. Man skulle också få ner kostnaderna också genom lägre avgifter på Skavsta.
TUI var där för att diskutera charterupplägget för sommarn.
någon som faktiskt har ett seriöst svar på frågan?
Jaha, då duger Skavsta.
Vill man inte flyga charter från Skavsta så kan man därför träna sina piloter på annat håll.
T ex ARN som är såååååå bra på allting. Och sååååå billiga……..
Pilotträning. Studs och gå. Varför skulle någon vilja göra något annat på Skavsta?
Nu är det väl rätt läge för att diskutera charter från Skavsta. Personella resurser finns och en ny ägare med många villiga dollars i portmonnän.
Alla skulle välkomna charter på Skavsta.
VD:n Dot Gade känner säkert pressen från alla håll att hålla ångan uppe nu när Ryanair backar ur.
Såg också deras 737 där idag på eftermiddagen. Möte med ledningen om att dra igång chartern igen kanske?