SAS CPH-EWR
Någon som vet varför CPH-EWR SK909 blev försenad först till 15.00 och sedan inställd. Vilken flygning tillbaka till Skandinavien i kväll kommer att drabbas??
svar
DY LH flights over several months delayed from 2h-22h, nothing unusual, and nobody gives a shit. A SK LH flight cancelled and everybody loses their minds. Märks vad det är för idioter på detta forumet.
Inställd pga teknik enligt Amadeus:
(förstår inte var alla forumtroll får sina fantasier från när det är lätt att kolla upp)
Operational Info: SK 909/15 Feb 2014
Planned Flight Info
Segment Departure Arrival Duration
——- ——— ——— ——–
CPH-EWR 12:20/Sat 15:15/Sat 08:55
Segment Flight Note
——- —————————–
FLIX FX FLIGHT CANCELLED
CPH-EWR DEPARTS TERMINAL 3
CPH-EWR ARRIVES TERMINAL B
CPH-EWR SECURED FLIGHT
CPH-EWR ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE
CPH-EWR DOCS MANDATORY FOR PSGRS TRVL
CPH-EWR TO FROM AND WITHIN USA
Location Time Operational Event
——– —– ——————————-
CPH 18:00 NEXT INFO WILL BE AT
CPH DELAY NON-SCHEDULED MAINTENANCE
CPH 15:20 ESTIMATED TIME OF DEPARTURE
CPH DELAY NON-SCHEDULED MAINTENANCE
[/CODE]
Brain wash alá Kjos ser jag. DU har fel!!! Passagerarna köper en tjänst av bolaget i fråga, inte av Boeing. Vems felet är får bolaget och tillverkaren göra upp sinsemellan. Som passagerare bryr jag mig föga om vems felet är. Sen får man räkna med att hjälpen uteblir med ett lågservicebolag då det ingår i deras profil att man får klara sig själv när något går på tok.
Om ett bolag får tekniska problem, hur länge, tycker du att man kan skylla ifrån sig och kringgå regelverk som är till för att skydda passagerarna?
Du har helt fel.
Det är ingen tvekan om vems felet är. Om passagerarna blir flera dygn försenade, inte blir ombokade och inte får kompensation, så är det flygplanstillverkarens fel. Det är väldigt bra att Kjos läxar upp Boeing så det blir ordning på det hela.
Det är här den flagranta skillnaden dyker upp. Passagerarna bokas om! SAS ser till att folk kommer iväg till skillnad från lågservicebolagen som bara förväntar sig att folk inte har annat att göra än att sitta på flygplatser och vänta och lyssna på olika versioner om varför och vems felet är att dom inte kommer iväg.
Couldn’t Radar Spotter just drop dead.
Try to concentrate on serious answer otherwise just continue to be brain dead.
It was fully booked with 264 pax in each direction
Det ser ut som om det blir en A319 istället
you are right , I dont know a shit…
LN-RKM flew ARN-EWR-OSL and SK 910 is cancelled.
Correct SK904 is not operating on saturdays , sorry
Du ljuger som en riktig advokat. Kan väl knappast vara dåligt bokad när gate var closed på Kastrup innan flygningen cancellerades. Konstigt att det inte går att få vederhäftiga svar på detta forum. Verkar mest vara en sandlåda för galningar.
OJ sas är värre än DY..
men om sanningen skall fram så var det för lite bokat, billigare att cancellera.
Do Yrsa know what she is talking about. EWR-ARN doesn’t operate Saturdays according to SAS web page?????
Right now , it looks like LN-RKM goes to Oslo and LN-RKO goes to CPH and ARN is cancelled due to no incomming aircraft from CPH.
EWR-ARN SK90.4 cancelled , SK910 operates as normal , ARN 330 goes to CPH
Ditt svar verkar inte helt tillförlitligt eftersom det var gate closed och sedan inställd. Piloterna knappast akut sjuka efter boarding. Jag är självklart intresserad av den korrekta anledningen och även om någon returflygning drabbas ikväll. Inget skitsnack tack.
Flyget försenat
Som förstenat
Cockpit står tom
Piloten gjorde en bom
Piloterna blev sjuka. De fick ringa in folk från stby, men också de blev sjuka.