FI
Någon som vet varför Icelandair hade en sådan kortvarig påhällsning hos Nordic Aero innan man bestämde sig för att gå tillbaka till sas igen?
svar
CabinCrew,
Att kvaliten på Nordic Aero skulle vara låg är så fel.Har personligen haft kontakt med de, och måste säga att de är den mest serviceminded handlingen på arlanda.Alltid trevlig personal.Mitt företag är en underleverantör till FI, och kan verkligen säga att flytten inte har nåt att göra med att de var missnöjda med NA. Tvärtom, de var jättenöjda. Det jag har hört är att sas har lagt ett erbjudande som, Välj oss här och här så får ni den stationen gratis. SAS tog över FI i ARN,GOT,CPH,BGO,OSL,HEL,MAN,LHR och CDG.Som sagt, NA är ganska litet bolag, och man kan inte tävla mot en gigant som SAS.
Den historia jag har hört är att man gick över till NordicAero för att priset var så vansinnigt lågt. Tyvärr visade sig kvaliteten vara i paritet med priset och därför gick de tillbaka till SGS.
Själv trodde jag inte det skilde så mycket mellan olika handlingagenter utan mer mellan olika flygplatser. ARN brukar funka väldigt bra. GOT kan driva de flesta till vansinne.
De är så missnöjda med SAS att de skrev på kontrakt med SAS för både LHR+MAN och CDG också…..
varför är de så missnöjda med SAS??
FI gick över till Nordic Aero för att de var mycket missnöjda med SAS. Men SAS gav de till slut ett paketpris,vilket ett litet bolag som Nordic Aero inte kunde matcha. FI s crew är jätte missnöjda med att gå tillbaka till SAS,så pass att de skickade en protestlista till sin ledning.Får se vad som händer i framtiden, men inte omöjligt att de byter igen när kontrakten är slut