Fly Me, Starkt gjort trots allt!
FlyMe var unikt i många avseende med engagerad och motiverad peronal. (Håller med LUT) Eventuellt var ägarbilden inte vad den borde vara. Men trots medias evigt negativa ton lyckades man på 3 år knipa många av resenärerna mellan GOT-ARN-MMX. Kabin faktor på över 70 procent mellan ARN-MMX. Vad händer om man nu får nya seriösa ägare? Ärligt talat vi är många som minns inrikes biljett priser på över 3000 kronor. Är det vad vi vill ha igen? Fly Me Flight Attendants hope to see you soon again!
svar
Säkert var Flyme:s (precis som alla andra bolag) personal engagerad och duktig.
Men bolaget var dödsdömt från början. Minst sagt oklar ägarstruktur, visionslöst, underfinansierat och en övertro på vilka marknadsandelar man kunde ta.
Nu är Norwegian en etablerad spelare i Sverige och till skillnad från Flyme så har man lyckats väl med sitt koncept.
Om Flyme mot all förmodan skulle starta upp igen, är det att kasta pengarna i sjön. Det funkade inte då och chansen att det skulle lyckas nu är obefintlig!
Kan någon ge lite input om FM kommer kalla till intervju !!
Jag hörde rykte om att dom skulle anställa 20-tal styrmän på Airbus 320 där man får rating mot 1 års bonding.
Någon ???
Tack på förhand – börjar tröttna på att vara utan jobb.
Så du tror på fullt allvar att det finns plats för fyra operatörer på den svenska inrikesmarknaden? Det trodde inte kunderna och det går inte att ta 395 spänn för en biljett när självkostnadspriset för flygstolen är fyrsiffrigt. Det har övriga bolag i landet fattat.