Ryanair utökar på Skavsta
Imorgon 8 mars meddelar Ryanair sin utökade satsning på Skavsta och Sverige i övrigt.
Spännande läsning. Kanske är det dags för även inrikes flyg på Sverige? Eller är de ännu inte mogna? Skulle passa tokbra – nu när FlyMe så snöpligt försvann.
svar
Boppe, om du nu är så väldigt mycket anti-Ryan varför går du då letar upp en tråd som slutade för över 3 1/2 år sedan? Varför startar du inte en ny eller letar upp en av alla oändliga, exakt likadana aniti-Ryan-trådar som har passerat sedan desss?
Du har ju dessutom inte tillfört något till debatten – bara spytt ut din galla.
Lägg ner skojarföretaget Ryan fucking air
Nja. Ryanair har också många nöjda kunder som uppskattar de låga priserna. Men frågan är om inte Ryanair’s expansionsfas i Sverige är över nu. Dvs. att de kunder som lockas av Ryanair redan flyger med Ryanair och tillväxten så småningom hamnar på måttliga 5-10% om året. Redan för 2007 pekar mycket på att Ryanairs tillväxt i Sverige bara blir kring 15%.
Andra bolag – bl.a. SAS – har också erbjudanden som är attraktiva speciellt mot bakgrund av att man utnyttjar välbelägna flygplatser. Och att Ryanair skulle starta inrikesflyg i Sverige är högst osannolikt. Visserligen är Göteborg City Airport en välbelägen flygplats för eventuellt inrikesflyg men Ryanair börjar knappast flyga från Arlanda. Och Stockholm-Göteborg är den i särklass största inrikesrelationen i Sverige.
Nej, vad gäller inrikes kommer säkert tåget att öka mest de närmaste åren med SJ:s nya billiga priser.
mvh/spårsnoken
Fråga Ryanairpiloterna vad som hände med deras kollega som anmälde att han inte fått tillräckligt med vila för att kunna flyga vidare. Fråga vad som hände med piloten som anmälde att han landade under minima!!
Har aldrig satt min fot i ett Ryanairplan och kommer aldrig göra det, men har också råd att betala den extra hundralapp det kostar att flyga med någon annan.
Skulle aldrig kunna sponsra den företagskultur som Ryanair står för och vad det gäller flygsäkerhet får man dra sina egna slutsatser, men det som inte syns finns inte, eller!!!!?
Kan inte vara mer fel att alla piloter skulle vara missnöjda som jobbar på Ryanair. Vi har en Ryanair pilot som heter Tomas som ofta brukar skriva här och han verkar helnöjd med sin sköna tillvaro vilket består av att köra Hockey Mats S enligt egen utsago.
Folk åker för att det är billigt såklart!
Var än FR bestämmer sig att åka till kommer folk nappa!
Tex nämen titta! oj,va billigt!Och det verkar vara ett trevligt ställe. Då åker vi dit!
FR lockar o pockar sina pax o får dem att resa var som helst! Det är ju så billigt!!
Och inrikes flyg har varit på tapeten lääänge! Men nu är det fritt fram sen vi bytt regering! hi hi
I Italien flyger de redan inrikes sen Volare konkade.
Då flög FR hem alla pax som bokat med dem för motsvarande 1 kr!
Den enes död, den andres bröd.
Dröjer nog inte länge förrän FR gjort samma sak här.
Gbg bas är oxå att räkna med inom kort.
Fr älskar Sverige!
Nyo har gjort succe sedan basen öppnades i april 2003.
Och visst, vill ingen svensk kabinpersonal jobba för dem står det öststatsbrudar på rad!!
Piloter har de aldrig haft problem att rekrytera. Många från SAS trivs mycket bra i FR.
Men sen kan det ju vara lite mer bekymmersamt ang. paxen…
FRs dataservrar kommer nämligen att krascha stup i ett med alla som bokar biljetter!
FÖR DET ÄR JU SÅÅÅ BILLIGT!
Kanske dags att börja tänka på framtiden oxå. Lika bra att söka jobb på FR så man är säker på att ha ett sedan när de armbågar sig fram i vårt lilla flygSverige…
Skämt eller allvar????????
Jag har väldigt svårt att förstå resmålet Rimini en stad som sett sina bästa dagar.
Stackars lilla lilla människa.
Hur ska du göra när Ryanair senare sätter nya flygplan på Skavsta?
Ska du låsa in dig i garderoben?
Jag är så strålande glad, tralalallala!
Ryanair lägger ned en linje!
WOW – det måste vara min lyckligaste dag!
Är det bara jag eller känns det som att signaturen “Cabincrew” verkar vara allmänt sur på allt???
I denna tråd gör hon/han inget annat än att spy galla på Ryanair för att de öppnar en ny linje.
Det är väl jättebra att folk kan fortsätta att resa billigt med stabila bolag som inte ligger risigt nära konken hela tiden.
Gläd dig Cabincrew istället för att vara så butter.
Det tycks vara kvällsflygningen till Paris som tas bort tre gånger i vecka.
Vilken storsatsning!
3 ggr i veckan till RMI. Var det allt?
Vad har de tagit bort för avgångar för att få plats med denna?
Det ser ut som det blir en sommarlinje till Rimini.
Matarflygaren:
“Piloterna är helnöjda och även de piloter som kommer från SAS.”
Som passagare bryr jag mig inte så mycket om piloterna är nöjda eller inte. Som f d frekvent passagerare är jag missnöjd och skyr numera bolaget som pesten.
Nu brukar det vara så just spakryckaren klarar sig någorlunda hyfsat, men det finns andra personalkategorier, som har det betydligt sämre, bl.a de som serverar fika (eller gör det på andra bolag, Rajan har ju inte service alls).
Men några helnöjda piloter, har jag då aldrig träffat på under 25 år i flygbranschen.
Nighthawk.
Så du menar på fullt allvar att Ryanairs piloter är underbetalda? Menar du också att samma piloter inte orkar jobba länge i företaget och slutar pga dålig lön och arbetstider?
Skitsnack. Du vet inte vad du snackar om! Piloterna är helnöjda och även de piloter som kommer från SAS.
Sluta kasta skit på ett företag som gynnar flygets utveckling och där vanliga dödliga har råd att flyga.
Vi tar det från början.
I ena fallet så betalar bara den som åker sina egna pålagor.
I andra fallet så betalas dessa pålagor av samhället dvs oavsett jag flyger eller inte.
Dessutom snedvrids konkurrensen om ett företag gör rätt för sig medan det andra inte gör det.
Och villkoren, som vetlitemer säger är det stor skillnad på.
Varför ska bara flyget vara billigt?
Jag vill ha billig oxfilé.
Den borde kosta 5kr, skit i bönderna.
Varför ska bilarna vara så dyra?
100.000 borde vara max på en S80, skit i bilarbetaren, han kan sänka sin lön till hälften.
Vad jobbar du med matarflygarn?
Du kan säkert sänka din lön också, så kan vi billigare produkter vad du än jobbar med.
Det är genomgående så att låga priser betyder usla villkor, taskigt pröjs, inga rättigheter, håll käften å jobba.
Och det gäller oavsett om man jobbar på Lidl, McDonalds, Ryanair eller syr fotbollar i Pakistan.
De som får jobb i dessa företag, de orkar inte med det länge, utan man tar nåt bättre så fort det dyker upp.
Visst, billigt och bra.
Men vad händer med villkoren för de som jobbar ombord – chaufförer och servitriser?
Jag är själv flygande, av princip åker jag inte med Ryan, utan låter hellre mina skatteslantar sponsra det skandinaviska flygbolaget eller något annat kvalitetsföretag.
Fridens!
SAS affärsidé är att betala alla avgifter – gärna dyra avgifter som på Arlanda. Enligt sign Nighthawk så slipper skattebetalarna då stå för de avgifterna.
Hur korkad får man bli?
Affärsfolket får betala dyrt hos SAS, vilket i sin tur läggs på varans pris och därmed får betalas av konsumenterna av deras produkter d.v.s. vi alla = skattebetalarna.
Är du dum Nighthawk? eller vill du bara ge sken av att vara dum? Skärpning!
Jag håller med NotSAS – Ryanair är smarta – men SAS är utsugare av oss skattebetalare.
Mogna är de säkert, men det finns inga flygplatser att flyga på¨för dem. Möjligen Vängsö eller Gimo nappar, eller kanske Uråsa?
Ryanairs affärsidé är att inte betala några avgifter, utan det ska skattebetalaren stå för.