NORWEGIAN klarar inte bagagehanteringen!
Norwegian har sparat in så mycket på handlingkostnaden/kundtjänst så att bagagehanteringen ej längre fungerar. Folk som har blivit av med sitt incheckade bagage får det inte levererat enligt gängse normer. Många blir utan sitt bagage i upp till en vecka? “Spårningssystemet” fungerar ej, och kunder som vänder sig till Norwegian hänvisas till handlingagent – som inte har kapacitet, eller ej får tillräckligt betalt av Norwegian. Åter igen så är det kunden som får “betala”. Norwegian skyller fortfarande på ett blixtnedslag på flygplatsen – för en vecka sedan. Om du skall “tappa bort” ditt bagage – se till att göra det på ett “riktigt” flygbolag. Norwegian vill inte ha med sånt att göra………
svar
Satt uppe hela natten? Så du var fit to fly? Pajas, du jobbar inte inom flyget!
Norwegian har ingen bagagehantering…
kan man inte anmäla dem eller ngt?
Blev av med min crewväska i fredags, de lovade köra hem den med taxi efter den kommit med nästa flyg. Var viktigt då jag hade incheck kl 0530 dagen efter.
Satt uppe halva natten och väntade, gick inte ringa dit då de stängde 18.
Funkade när jag åkte med dom. Inga problem alls.
Jag har en lösning:
Åk med handbagage.
En liten ryggsäck.
Ni vet att kläder kan
man köpa i hela världen.
Varför släpa med sig?
Fast vänta lite här. Om ett flygbolag som använder sitt eget handlingbolag strular så är det flygbolagets fel. Men om företaget har köpt in den tjänsten är det handlingbolagets fel. Så om ett flygbolag köper in alla tjänster så är det aldrig deras fel?!
Bagagehanteringen ska se ut så här så PAX har något för sig medans vi lastare fikar
Ser likadant ut varje sommar, inget ovanligt. Jobbat på ARN i tio år…
Landade kl 19.30 på T5 i går söndag. hela området från Band 1 och fram till
tullfiltret ser ut som ett slagfält. Hundratals barnvagnar och tusentals väskor och
udda bagage. Inte bara Norskens utan alla möjliga taggar.
Kör in en truck eller en lastmaskin och röj ut hela 5:an till externt lager för utlänska turister tror dom har landat i Beirut eller Cairo som det ser ut idag.
med den mängden bagage som står är det inte bagagehantering längre utan frakt. Kör över rubbet till Cargo Center eller Spirit där man ha lokaler och resurser att hantera stora volymer.
Åkte med Thai för ca ett år sen ToR ARN-BKK När jag kom hem så hade min väska hamnat i Brisbane. Dom hade alltså lyckats skicka den åt helt fel håll. 24 timmar efter jag kom hem till lägenheten ringer det på dörren, där är min väska.
Bra jobbat Thai! Helt otroligt att dom hann få med den på vändande flyg och i tid till BKK för att komma med planet till ARN.
Här har vi ett riktigt flygbolag!
De är f-n en parodi på flygbolag. FÖRRA söndagen, alltså 8 dagar sedan, så var det strömavbrott på OSL. Norwegian använder fortfarande det som ursäkt för att folk i dagarna inte får sitt incheckade och försenade bagage. Hur länge skall de använda detta som ursäkt? Vad säger Lasse? Har han någon idé? Är konkursen nära?
Så då har alltså Norwegian allt att vinna på att passagerarnas bagage EJ kommer till rätta inom rimlig tid – då det verkar som att de slipper betala för tjänsten till Aviator, eller om det är Swissport? Norwegians facebooksidor är överbefolkat med resenärer som väntar på sitt bagage efter 4-5 dagar, ibland upp till en vecka! Så det kan alltså vara ren strategi från Norwegian? De har inget att vinna på att be Aviator “skynda på” – eller betala lite mer för tjänsten? Är det så man kan uppfatta det? Hur som helst – kunden kommer i kläm – och uppfattar det som att Norwegian inte lyckas leverera. Tror inte att Norwegian i nuläget gagnas av även en havererad bagageservice! Men visst, de sparar väl antagligen några kronor på det. Livet som lågkostnadsresenär måste vara fantastiskt när något falerar. “Om sig och kring sig” måste man åtminstone vara – om man skall försöka få någon ersättning, eller orka efterlysa sitt eget bagage via nästan obefintliga kanaler. Det går bra nu……!
Kommunismens censur drabbade flygtorget igen. Så försök nummer två!
Flygbolagen köper en tjänst och tydligaste exemplet är Ryan.
De köper in en tjänst av ett handlingbolag. De ska klara en turnaround på 25 min. Gör dem inte det får de inte betalt för den flighten. Med andra ord så skiter Ryan i om se har en eller hundra lastare. Det är upp till handlingbolaget att bemanna så att GL och PH osv undviks.
Samma princip gäller för exempelvis på SAS och Norwegian. Flygbolaget köper in en tjänst. SAS kan vara lite mer rörigt, då bolagsstrukturen ändras lika ofta som miljöpartiet pratar dynga. Och även om SAS lastare anser att de jobbar på ett flygbolag så gör de inte det. Det är ett handlingbolag litat av ett flygbolag.
Har jag trampat på ömma tår eller avslöjat bolagshemligheter? Nej det är en beskrivning om verkligheten, så kan kineserna på flygtorget låta bli att radera detta?
“riktigt” flygbolag är det gökungen SAS som lever på skattesubventioner istället för att anpassa lönerna till 2000 talet?
Så Norwegian kan inte på något sätt klandras för att även den här delen av flygbolaget inte fungerar? Det är alltså all skuld på handlingbolaget? Betalar Norwegian för lite? Eller är de helt enkelt nöjda med “nivån” – och köper läget? Även här så verkar det som att man gör det enkelt för sig – och gör det krångligt att som kund efterforska sitt bagage? Som sagt – flyga lågkostnadsbolag visar sig mest vara omständigt så fort något går snett……..
Det är möjligt rent juridiskt att handlingagenten bär ansvaret.
Men det är “Norsken” som får “Badwill” för det är dom som säljer produkten!
Som fingervisning betalar ex Ryan inte sin handling om flighten blir sen pga av dem. Det är upp till diverse handlingbolag att bemanna så man undviker GL eller PH…
Norwegian köper in en tjänst, det är upp till leverantörerna att bemanna så det kan hålla vad de lovar. Samma gäller SGH måste tillhandahålla personal för att kunna lasta maskinerna. Men betalar inte för antal huvuden, dock skiljer det i om ex extern luft deice osv skall ingå.