Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Varför är allt dystert om SAS?

Tråden startades av Dysterquist

http://www.di.se/artiklar/2014/8/7/dystra-siffror-for-sas/

Publicerad den 2014-08-07 11:51
Skriv ett svar
Antal svar: 8

svar

Anton
2014-08-19 21:48

@CB. Ja, det finns 4 miljoner medlemmar, om de föredrar SAS det vet man ju inte, men de får ju rabatt på Konsum.
Visst är det dystert på SAS, sista sucken kanske….Prefen är nu nere i under 400:-, det finns ingen som tror på bolaget längre. Det hjälper inte att vräka ut
1 000 000 biljett var annan månad, det sänker ju bara yielden ännu mer.
Panik åter panik.

CB
2014-08-19 08:34

Det finns ca 4 miljoner Eurobonusmedlemmar som föredrar SAS.

Att sedan Ryanair och Norwegian har en del av lågservicemarknaden är också sant. Men att lågservice tar över är inte sant. Det visar de senaste trafikrapporterna från respektive bolag. SAS nämnde en 20-25 procentig ökning på den svenska marknaden. Så mycket ökar den inte, vilket betyder att SAS tar marknadsandelar.

KallePropelleR
2014-08-19 07:56

Zumba jag tror du har fel i din prognos. Ryanair kommer snart in på Arlanda och minst en Skandinaviskt huvud flp till. Jag tor knappast att SAS eller DY har en chans när de får möta riktig konkurrens. Passagerarna har redan strömmat till på Ryanair när det gäller de nya produkter som är lanserade på huvudflygplatserna. Det är fakta och jobbigt för speciellt SAS.

TT
2014-08-18 13:44

@micke…..Ja, sannolikt.

B
2014-08-07 21:44

SAS har gått med vinst senaste åren.

Micke
2014-08-07 16:38

Det kan även bero på att SAS har gått över 1 miljard i förlust varje kvartal på driften de 2 senaste kvartalen, eller?

Zumba
2014-08-07 12:30

SAS hit och DY dit… Get a life people. Om inte SAS blir sålt/fusionerat inom 18-20 månader så är pengarna slut, hard facts. DY kan inte heller hålla på som de gör idag…eller iallafall inte DY LH. Kjosen är ute på en svag is med detta projekt och isen har redan börjat att spricka.

SAS har en allt för komplex struktur och onödig administration som kostar massor av pengar. Kontrakt på kontor,hangar som de inte kommer av med och som de inte kan hyra ut.. Pengarna rasar ut ur bolaget samtidigt som SAS verkar lägga skulden på de flygande. Ledningen är verkligen inkompetent om de tror att det är de flygande som ska rädda bolaget från konkurs. Hur många sitter det på administrationen på frösundavik? Nån anställd som har ett tal? Min gissning är runt 1300-1500 personer…

Med det sagt så ska jag erkänna att de få gånger jag är ute och reser så försöker jag att flyga SAS eller andra bolag på längre rutter. Det är mitt val och det är ju rätt skönt att ha en egen vilja.

Låt nu tiden utvisa vem som är Survivor of the fittest… Min röst går till DY om de någon gång kan få ordning på LH…Kan ju absolut inte vara billigt att betala ut miljoner i kompensationer för inställda/försenade flyg.

anal lytiker
2014-08-07 12:11

Läs http://www.e24.no istället…….det är väl ingen hemlighet att DI är SAS-hatare och Norwegian kramare.DY:s yield föll med 11% SAS “bara” med 7% men det är inte intressant för DI.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500