NotSAS – alla kvinnors dröm
Hemma igen efter en spännande resa till NYC och Florida hopar sig minnena men starkast intryck var att bli guidad av NotSAS på Manhattan.
Om någon har funderat över hur NotSAS är som privatperson så kan jag bara säga, särskilt till alla kvinnor, vilken underbar man! Charmig, generös och med begåvad med en underbar humor!
NotSAS med fru Shirley hämtade vid hotellet och bjöd sedan på en hisnande helikoptertur över Manhattan Skyline. Häftig upplevelse måste jag säga. Därefter tog de mig direkt till Central Park för en kort promenad till Tavern on the Green. Wow, det var verkligen en restaurang med allt det typiskt amerikanskt romantiska. Överdåd med blommor, speglar, kandelabrar och soft music. Underbar mat (svindyr)men vilket ställe!
Senare bjöd de mig på Mama Mia på Winter Garden på Broadway. Avslutade med en drink i parets lägenhet med den mest underbara utsikten över Central Park.
Jag har lovat att inte avslöja vare sig namn, adress eller alltför personliga egenskaper. Sammanfattningsvis kan jag bara säga; lyckliga Shirley. Många kvinnor avundas henne. Även jag.
Ps. NotSAS är mannen man inte trodde fanns. Shirley är lyckligt lottad men studsade lite när NotSAS öste komplimanger över mig, likt; “You look so classy. I wish I was a great flyfishingman. You Flyfish would be my number one fish to catch”. Han fick en lång blick, så jag tror att han är hårt hållen av Shirley. Tack igen NotSAS!
Mvh/Flyfish/
svar
Hej. Jag är ny.
Vem är den här NotSAS, ett skämt eller? Vad är det för tråd?!
en pilot?
Det stämmer att jag skriver för Aviation Week men vill inte avslöja vem jag är. Vad ni däremot vet är att jag flyger för Continental, bor i New York – och är i allra högsta grad upptagen av mitt ego.
Dear Flyfish, we have a guy here named Larson. Is that the guy you were talking about?
Om du vet att NotSAS skriver i Aviation Week, kan du inte avslöja vem han är då? Vad heter han? Det är lite knepigt att få fram då ingen på Aviation öppnar sig och berättar om anställda.
NotSAS skriver för Avation Week.
Till Lisa och Flyfish.
Ni tycks ha insikt i legenden NotSAS. Eftersom han slutade skriva här så vore det intressant att höra vad som hände med honom. När man går tillbaks och kollar NotSAS gamla inlägg så förstår man snabbt att vissa idioter försöker kopiera hans delikata inlägg. Om ni vet nåt, så dela med er. Många gillade hans skriverier!
Och i vanlig ordning dyker även Lisa upp. Kan inte du berätta vad det skulle ge oss att höra ännu mer av uppdiktade historier?
Steg tre är nu att ännu en person med kvinnonamn skriver ett inlägg där vi minsann ska lämna NotSAS ifred, ofta kombinerat med svordomar.
Bravo Flyfish. Kul läsning! Lite skillnad från våra tråkiga svenska flygkaptener!
Har du några mer detaljer från ditt möte med NotSAS? Vad hände sedan? Har ni fortfarande kontakt? Berätta – det är många som vill veta.
Ett troll är ett troll är ett troll.. Det borde väl vara uppenbart för alla vid det här laget?
Snalla, vi vill arligt inte veta om ert privatliv har. Starta en egen blogg om du/ni vill sprida er ‘lycka’. Tack!
Är detta verkligen sant? Kan tänka mig att många flygvärdinnor skulle vilja träffa den där flygkaptenen. NotSAS verkar ha god hand med kabinfolket.
Jag säger bara MYTOMANI…….
“I wish I was a great flyfishingman…”
Hohohohohohohohohooo
“You look so classy…”
Hahahahahahahaaaaa….
Pelle Jöns: håller med dig i din frågeställning, vad tillför denna tråd?
Vad är det här för tråd och vad tillför den?
STÄNG NER SKITEN
Flyfish. Tack för ditt lilla “resereportage” från besöket i USA. Kul att du fick träffa NotSAS. Ge inte upp att skriva inlägg här trots elaka människors påhopp. Jag fattar inte varför de blandar ihop dig med NotSAS bara för att du skriver på ett likartat sätt. En del tycker tydligen att även jag skulle vara NotSAS. Jag skrattar på mig men känner mig samtidigt hedrad. Även om både han och jag är piloter så har jag förstått att han är snäppet vassare än jag som yrkesman. Jag har aldrig spakat en 767:a. Då jag hoppade mellan Keflavik och Arlanda var det MD80 som gällde. Kul flygplan men jag vet att NoTSAS inte gillar maskinen av bl a miljöskäl. Javisst, tekniken har gått framåt, MD80 är skrotfärdiga av just miljöskäl. Därför har SAS sån ångest nu när de inte har råd att köpa nya fräscha plan. Synd för SAS som gått från First Class till skitbolag. Kanske blir det ett lyft om Lufthansa tar över konkursboet.
Håller med tiger. nu börjar man bli orolig på riktigt över sasfish hälsa…
SLUTA!!
Vad är detta för inlägg i ett flygforum??
Har NI ingen självkritik utan skriver om en privatperson ..som naturligtvis vill vara anonym…tacka fan för det!
Den enda är den lyckliga hustrun som får ståta med förnamn…!!
Vi flygintreserad vill inte höra mer!
och det inlägget övertygade mig ännu mer om att ni är samma person. så komiskt!