BA B787-8 har en mardrömslik turistklass
BA inser att det inte går att lura folk till en så usel produkt som deras turistklass på Dreamlinern, pax är missnöjda med trängseln och tyvärr så har flera bolag samma problem. Dom nya B787-9 får bredare säten men om en cm räcker är ju tveksamt. Airbus gjorde ett smart drag med XWB
www.businesstraveller.com.new…b787-9-to-offer-wider-economy-seats.
svar
Sardinburk med 17tum breda stolar.
@KalleSus Det innebär en skillnad mellan BA’s 787-9 och A350xwb på HÖR och HÄPNA 7,62mm
@Trött
Jag har aldrig hävdat att det skulle vara en stor skillnad, men hela den här tråden (som du tidigt gav dig in i) handlar ju om att British Airways tänker förbättra komforten på sin kommande 787-9 genom att bredda stolen med hela 0,5 tum!
“British Airways has revealed that the World Traveller seat on its forthcoming B787-9 aircraft will offer an extra half an inch of width.”
Nu talar vi komforthöjning – HELA 12,7mm! Halleluja!
@Kallesus En otrolig skillnad HELA 20,32mm. Halleluja!
Det som NEW skrivar stämmer inte. Det är exakt lika illa hoss båda trångt som bara den.
Flyger inte med 787 om det går att undvika. Ser fram till attresa med A350 XWB
B737 är också något smalare i kabin än A 320
@trött
Visst är det så att flygbolagen bestämmer hur inredningen ska se ut och vilka stolar som ska användas. Men samtidigt är ju bredden på flygplanskroppen avgörande.
Både Boeing 787-8 och nya Airbus 350 har som standardinredning 3+3+3 i turistklass – men 787-an är smalare – och det innebär trängre stolar om man inte vill göra avkall på kapaciteten och ha 2+4+2.
Ett bra exempel är att titta på Qatar, som har båda flygplanstyperna, och förmodligen försöker få så likartad inredning som möjligt.
I deras Boeing 787 är stolarna 17,2″ breda (och pitchen är 31″).
Airbus 350 har en stolsbredd på 18″ och en pitch på 31-32″.
Så nog borde Airbus 350 vara bekvämare. Åtminstone i turistklass.
Kan bara säga IF its not Airbus i rather take the bus.
Helt vidrigt trångt, med 17 tum breda stolar. Samma som på en B737, i många många timmar. En sardinburk!
Inget fel på utrymme/komfort i 787. Flugit den i olika bolag, som Qatar o Norwegian. Dock är sätena och utrymmet bättre hos Norwegian än hos Qatar.
Så hur bolagen konfigurerar avgör komforten!
Dreamlinern är en mycket tyst o komfortabel maskin!
Att det ska vara så svårt att fatta, att det är flygbolagen som bestämmer vilken typ av stolar som installeras. Har inget med flygplanstyp att göra!