Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Boeing förnedrat av Delta

Tråden startades av MH

Boeing har erbjudit Delta 10 år gamla B777-200 för 10miljoner dollar men Delta har tackat nej, fler och fler 777or skrotas nu och inte bara av ålder, än värre är det för 747 där relativt nya flygplan ställs undan
http://goo.gl/zNR7Ct

Publicerad den 2015-11-23 20:48
Skriv ett svar
Antal svar: 4

svar

DW
2015-11-24 22:24

Delta är väl ökända för att köpa gamla flygplan. Antagligen tycker de väl att dessa 777:or är för dyra i nuläget och väntar tills dess priset går ned.

Peder
2015-11-24 18:46

Delta väntar säkert på att priserna skall sjunka ytterligare. Det är många bolag som skall byta ut B777 mot nya B787 o A350 de närmsta 4 åren.

@MH

Hittar inget i artikeln som styrker ditt påstående att Boeing blivit förnedrade. Förklara.

Mvh/Peder

DC-10
2015-11-24 14:58

@MH När man läser artikeln i länken, får man en helt annan uppfattning om erbjudandet från Boeing. Engelska kan vara knepigt för somliga.

ok
2015-11-24 10:06

747 an är inte längre tidssvarande, en dinosaur som det har blivit dags att pensionera. Den kan inte på något sätt längre konkurrera med moderna longhaul plan. Lufthansa ångrar säkert att dom köpte 747-8.Inte många andra har gjort det.

777-200 är det däremot svårare att förstå varför man väljer att skrota i förtid, enligt mitt tycke är det ett betydligt bättre plan än 787 ,som förekommer billigt på alla sätt och vis, och känns väldigt trångt på economy class.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500