Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Dreamliner nr 14…..Karen Blixen

Tråden startades av Gunnar

Norwegians Dreamliner nr. 14, landade i Oslo 17. mai. Boeing 787-9, Karen Blixen, första flights idag, Oslo-Barcelona-Oslo.

Publicerad den 2017-05-19 22:19
Skriv ett svar
Antal svar: 41

svar

Gunnar
2017-06-20 17:26

Sv SASpierre…Norwegian upp igen….nu kr. 229,60….går mot kr 250.

Leif
2017-06-20 10:48

Oj, hvor dumt kan det bli. Norwegian er et norsk bolag, listet på Oslo Børs, det er en valuta som gjelder: NOK. Kursen er igjen opp, nå til Kr 227. Bisarr ønsketenkning fra SAS ansatte, funker nok ikke.

@sv Leif
2017-06-20 10:02

Norwegians aktier räknas i NOK, liksom SAS i SEK. Om vi då skall se till valuta kurser är SAS aktien närmast en frimärksaktie i DKK.
Surt sa räven!

Anders
2017-06-20 08:15

Det är det enda de har att kunna jämföra sig med. Verkar blir frånsprungna i allt annat.

Leif
2017-06-20 01:05

Sv. Fasinerende at SAS-ansatte er hysterisk opptatt av Norwegians aksjekurs. Hvorfor? Misunnelse?

Surt sa reven.

Sv Leif
2017-06-19 22:34

Aktiekursen på Norwegian är olika beroende om det är DKR, NKR eller SKR.

Danska kronan står i 1,30 mot den svenska. Då är Norwegians aktiekurs ca 173 DKR altså långt under 200!

Surt sa räven!

pierre holmgren
2017-06-19 20:54

Svar til et par stykker , jeg sagde ikke at det var idag den ville ramme 200 i kurs. Men tror i skal lægge mærke til hvordan den nu i en måneds tid cirka har været holdt i et jerngreb omkring 223 som var Barclays guiding price, mistænkeligt ikke?
Men bare lige for at få alt på det helt rene, så ønsker jeg alt godt for aktionærerne i norwegian og absolut intet ønske om at aktien skal gå ned. Der er to sider af mønten og jeg ønsker ikke nogen skal blive ramt på pengepungen. Men jeg advarer mod at købe sig yderligere ind i en så stærkt shortet aktie , hvilken som helst shortet aktie.

Företagsekonom
2017-06-19 18:35

Du framställer dig som aktieguru, vilket du inte är. Du är bara besatt av Norwegian, därför att du jobbar i ett “doomed” bolag och är osäker om din framtid.

Leif
2017-06-19 10:11

Så har du hevngjerrige SASPierre da….ute med løgn igjen. Dagen aksjekurs i Norwegian, som han er besatt av, er kr 225.

sv ph
2017-06-19 09:17

De enda gånger du replikerar, är när du kan smutskasta Norwegian och/eller försvara monopolflygbolag.
DY’s kurs nu här till morgonen 224.00NOK. Hälsa alla dina “shorters”.

PS. Om jag nu har aktier, tror du då att jag inte håller koll på kurserna?DS.

pierre holmgren
2017-06-18 22:13

Sv Företagsekonom , tja det er du ihvettfald ikke , altså hvad du kalder dig i nick når du påstår at en nyemission og/ eller pref aktier er trixande. Norwegian er godt på vej under 200 i aktie kurs bare for at advare dig såfremt du har aktier i selskabet. Shorterne har taget greb om struben og de stigninger vi ser fra tid til anden er typiske Bull traps som shorterne bruger for at lure små sparerne.

Leif
2017-06-18 20:33

Re Bertil. Han er bare nok en av de svenske, hevngjerrige, SAS-anställda, som tjatar om Norwegian dag ut og dag inn.

Företagsekonom
2017-06-18 14:15

@Bertil Du må vara civilekonom, men då bör du ju också vara läskunnig.
Norwegian har presenterat vad de skall göra med flygplanen i olika media.
På dig verkar det som om att du önskar de all olycka i världen.
Norwegian har ju inga ägarstater att luta sig mot, som ett visst annat känt skandinaviskt flygbolag har. Som trixar och mixar med nyemissioner och preferensaktier och gud vet vad.

Bertil
2017-06-17 20:27

Problemet är att NAS genomsnittliga flyglängd ökade 4% men intäkterna per passagerarkilometer minskade 11%. Det gör att även korrigerat för expansion för längre flygsträckor så minskar intäkterna, alltså intäkterna från expansionen täcker inte de ökade kostnaderna för att expandera.
Särskilt problematiskt blir det när antalet sålda säten ändå inte hängde med i den ökade kapaciteten.
Kapaciteten upp 19% men trafiken upp bara 17%.

Vi har sett den här trenden ett tag nu och det bara fortsätter komma in flygplan, förra kvartalet ökade förlusten ganska rejält(självklart jämfört med samma kvartal föregående år, det är standard i all företagsekonomi). Därför tycker jag det ska bli intressant att se vad Norwegian gör av alla flygplan som kommer in.

Mvh, Bertil
Civilekonom

sv Pablo
2017-06-17 19:03

“keep on dreaming”!

@Leif
2017-06-17 17:20

Vent og se vad result blir i Q2 innan du prater Q3.

/pf

Företagare
2017-06-17 16:26

Som liten företagare med lite anställda behöver du inte oroa dig för varken DY eller SK som bolag. Rikta in dig på de billigaste biljetterna istället.

Leif
2017-06-17 15:45

Sv Bertil, lær deg litt mer om yield, og longhaul flights, som DY ekspanderer hver eneste måned. Kabinfaktor er 86% i de svakeste kvartalene 1 og 2. SAS er 74. Vent og se hva NAS’ resultat blir for Q3 og for 2017. Så blir du nok av med din “bekymring”.

Pablo
2017-06-17 12:57

Hej, jag har ett företag med 38 anställda som reser i snitt 25 resor per år, har flugit mycket med DY men det verkar gå knackigt nu så funderar på ett företagsavtal med SK istället, vad tror ni?

@bertil
2017-06-17 12:37

Du vet att yield jämförs med samma månad föregående år? Den behöver inte varje månad i absoluta tal…

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500