Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Missnöjd Norweigan

Tråden startades av patrik

Hej jag skulle boka en resa med norweigan till mallorca i september.Jag hittade billiga biljetter 249kr ,jag fyller i alla uppgifter samt visa kortets nummer har ett totalpris på 2600kr när jag sedan utför betalningen får jag felmedelande ,så jag börjar om min bokning då är priset 12200kr helt plösligt jag väljer att betala detta vi måste nämligen dit. Nu har Norweigan dragit pengar på båda bokningarna men jag har bara fått bokningsnummer på den väldigt dyra resan varför uppdaterades resans pris trots att det drogs pengar i första bokningen
snälla har någon haft liknande problem .Resan skulle vara en överaskning till min mor som fyller 60år ,nu gick alla sparpengarna till flygresan ,borde inte norweigan stå för för första bokningen efter som de drog ju pengar för denna

Publicerad den 2010-08-05 22:02
Skriv ett svar
Antal svar: 7

svar

Aft
2010-08-08 17:44

Men det är ju inte bara Norwegian som har det så Patrik. Ganska ofta kan du ju se på kontot att du har en reserverad summa som först ett par dagar senare syns som ett riktigt uttag av pengar. Har själv varit med om det då jag köpte kläder i en butik och första köpet misslyckades för att det blev något fel på uppkopplingen. Drog en gång till och genomförde köpet. Efteråt stod båda köpen som reserverat på mitt konto och de pengarna kunde jag då inte använda. Ringde precis som du till butiken kundtjänst men de kan bara se själva köpet som är registrerat hos dem. Reservationen låg hos banken. Sen var de iofs snälla och kollade upp det hela med banken och kunde återkomma med information. Den dagen det andra köpet drogs på riktigt från kontot så försvann den första reservationen och pengarna var tillbaka på kontot. Det är oftast inte affären (eller Norwegian) som är boven i dramat utan banken och/eller kontakterna med den.

patrik72
2010-08-08 12:25

Har nu fått tilbaka pengarna,samtidigt är det konstigt att pengarna var borta för någon ting uppbokat hos norweigan,borde inte reservationen och betalningen ha makulerats när jag fick felmedelandet

pubis
2010-08-07 22:41

ett snyftforum för bittra snåljåpar nu också??? maila aftonbladet istället, ska detta forum få ännu mer puckade skribenter å troll som retar de utan liv??

Hmm
2010-08-07 20:18

Du nämner att det var en reservation av pengarna. Hur lång tid har det gått sen detta inträffade? Om pengarna bara är reserverade till Norwegian och Norwegian inte längre kan se din första bokning, betyder detta antagligen att pengarna har gått tillbaka till ditt konto? If not: Det kan ta upp till tre bankdagar innan pengarna återgår. Samma sak kan inträffa om du försöker handla i en butik. Får du ett felmeddelande av kortmaskinen kan pengarna trots detta vara reserverade till det köpet, för att sedan återgå inom tre bankdagar.

patrik72
2010-08-05 22:43

Norweigan hävdar att de inte ser första bokningen ,ser bara den andra betalningen på detta kredit kort ,banken säger att reservationen är på båda beloppen för norweigans räkning.vi pratade med ekonomi kontore dom såg först den första resevationen ,vid kontakt igen är den borta har ej funnits det är den dyra bokningen som gäller synd för mor min

JW
2010-08-05 22:40

Hej!
jag bokade via deras hemsida, till Malaga förra veckan via nätet. Hemresan fanns det två flyningarn, en kl 11 och en vid sju tiden. Vi bkade vid sjutiden då vi fick en hel dag xtra plus att det var 700 kr billigare. När vi fick bekräftelsen via mail så bokades den tidigare flygningen, kostades oss 700 kr mer än vad vi trodde. Ringe kundservice och då skulle hon boka om oss men det kostade 400 kr per skalle. Efter mkt om och men så bokade dom om oss “gratis”. deras system suger, att resan kostar mig 700kr mer för ett fel dom gjort ska dom ge tillbaka.

Nisse
2010-08-05 22:04

Vad säger de när du frågar dem?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500