Vad händer på Lidair?
Är det någon som vet vad som händer på Lidair?
svar
Om man laser in ett LAPL vad krävs för teori för att uppgradera till ett PPL?
hjälpte gubbarna att städa hangaren i Eskilstuna, får se om man får betalt…
Jag har besökt dem en del genom åren och det gav väl lite blandade känslor. Googlar man LidAir + problem får man över 33.000 träffar, är inte det jättemycket för en så lite företag. Men nu är dem borta. Skulle en sådan typ av flygskola kunna klara sig nuförtiden? Har de blivit bättre, mer seriösa. Eller är det fortfarande vilda västern bland småföretag i den branschen?
Naturen har sin gång. De dog när svagheterna blev uppenbara. När inte ens myndigheten i Norrköping kunde blunda längre beordrades nödslakt. Innan dess hade CSN hissat pestflagg upprepade gånger. Vad som återstår av kadavret är ett hav av vingklippta maskiner som saknar efterfrågan på marknaden.
8000:- var ju inte så mycket, om man tänker på de som blev av med 8000 plus några nollor till..
Men va fan hände med mitt tidigare inlägg?
Ni kan ju inte censurera sanningen ju.
Skrev ju tidigare att jag har råkat ut för Lidair personligen och en närmaste vän som blev blåst av de företaget på cirka 8000 kronor.
Jag tackade dock nej till att börja där, främst pågrund av min magkänsla som sa att det var någonting som stod helt rätt till där. Det besparade mig mycket pengar.
Tror att dem i början lyckades med sitt företag sen vet jag inte alls vad som hände med deras ekonomi.
Hur gick det sen?
Lidair är fan bara skojjare!
var inne och snackade med om när jag skulle börja och Rejo (eller vafan han nu heter) sa i princip att det bara var dom som gällde och dom skulle ha 900 000 för allt (PPL,CPL,IR,ME,MCC)
tror 500h var kravet så han fick komplettera lite.. vet ej om kontakter var involverat.
har kollat upp med uc och lidair är inte i sin bästa ställning, men än ska man inte utesluta dem.
Jag paratde med dem och de sa att de hade fått CSN tillbaka. Hade han kontakter på Air Baltic eller kom han dit med 200h och fick jobb?
deras ekonomiska situation är iaf kaaatastrof. så var försiktig om du planerar gå Lidair. Exempelvis tillåts inte CSN om man går på Lidair. Men de klart, konkar dem inte helt och du hinner klart alla cert och är redo att betala lite extra för det klarar du dig nog på marknaden tillslut. Men riskfaktorn är definetvis högre. Å andra sidan vet jag om en som gick ut från Lidair ca 2 år sen och har fått ett gött jobb på air baltic.
Vad är det dem försöker mörka?
Absolut ingenting!
Nu försöker dom mörka på flygtorget.
Det är inte lönt! Alla i flygsverige vet vilka muppar dom är.
LÄGG NER SKITEN!