NAX
Är Norwegian desperata? Med tanke på de nya linjerna från GOT. De verkar göra allt för att hitta flygningar till sin växande flotta, men hur lönsamt kommer det bli?
svar
Det skenande oljepriset blir norwegians öde. Och det 3 ggr så höga lönerna som ryan! Dessutom har City så mycket mindre personalkostnader jämfört med hela DY. Att vara störst är också att vara dyrast! MD maskinerna är i stort sett “utlånade” till City och SAS är nöjda att dom inte står och rostar fast någonstans i öknen. Aj aj DY!
Vad ska man med ett ip-nummer till? Det leder ju i bästa fall till vilken by/stad man bor i.
Kan säga att det är omöjligt för en som inte har tillgång till webservern med admin behörighet att se vilken ip ngn har här. De som kan se ip är det som jobbar med flygtorgets hemsida och dess it personal. Så ni kan vara lugna att ni förblir anonyma.
Det var väldigt vad känsligt detta har blivit, kunde aldrig föreställa mig att det skulle bli ett sånt himla liv när NAS annonserade att börja flyga på GOT. Men kan nästan tro att NAS medvetet avaktat och inte vågat starta på GOT förrän nu när man hör vilket motstånd det ändå verkar finnas. Jag hoppas också självklart att ingen kommer att förlora på NAS start på GOT. Utan att CY och DY självklart blir kvar och att bägge skall kunna tjäna pengar. Som sagst tidigare så är City ett populärt kärt litet flygbolag och som faktiskt har gjort mycker för Göteborg och hela regionen under många år, när SAS och övriga flygbolag har varit ovilliga att flyga direkt på rikets andra stad. Så jag kan ha en viss förståelse för att det finns folk som kanske inte gillar NAS av den anledningen.
Att: “Anställd på DY”
Inbilla ingen att du jobbar på DY!
Löjligaste jag har hört. Utbrända? Inte så troligt för arbetstiden motsvarar knappt en normal deltidsanställning och det borde du känna till om du hade jobbat på DY.
Lönen är väl typ tre ggr så hög som Ryan plus att den är högre än på SASn med mera ledighet.
Jag skulle tro att om du ens jobbar inom flyget så skulle jag tro att du jobbar på City!
Att norweigan börjar flyga från GOT är inget hot. Dom startar inte förens i slutet av Juni och de andra två linjerna DY flyger går EN GÅNG I VECKAN. Inte mycket till konkurence där inte! City flyger ju fulla maskiner redan nu! Säger som tidigare optimister, LYCKA TILL!
City har sin egen produktion och flyger mest charter och sina mindre embrear till dest DY inte flyger. SAS eurobonus kunderna är trogna och göteborgarna är patriotiska! DY kommer få det tufft även om city inte funnits pga av sin desperata stil. Det börjar lukta KK mer och mer. Men lycka till säger vi väl ändå. (för vi vet ju hur det slutar…)
Det är sant allting som jag skriver, och sedan vad den löjliga juristen har att komma med förstår ju alla Ni andra kanske inte är så intressant i dagens läge. Dels för att han aldrig har flugit förr och dels kan man ju undra vad han eller hon göra här på forumet.
DY (Norwegian) är absolut alldeles för desperata för folk det är nummer ett. Det saknas alltid folk det är nummer två. Personalen är “sönderkörd” det är nummer tre. Säkerheten då? – har Ni gjort er matematik korrekt så förstår Ni!
DY är således inte bra att flyga med. Kika gärna istället på Ryanair eller SAS om Ni skall ut och flyga gott folk, för det jag önskar Er är verkligen en trevlig flygning!
Du vill väll inte sitta och hålla i Dig!?, rädd för vad som kan hända?
Att Du har noterat min IP kanske är olagligt. Har Du funderat över det “juristen”?
SAS – There is no better way to fly!
Nån längre ner som sa att det var folk på city som skriver här. Jag är helt övertygad om att både DY- och CFfolk läser forumen här. MEN. De som skriver om att det är bye bye för diverse bolag o nästan låter nöjda över det är inga flygfolk. Jag har aldrig, och jag menar aldrig, stött på den attityden som finns här i verkliga livet. Oavsett vem man möter på terminalerna runt om i Europa så morsar man. Har man tid så snackar man givetvis lite och det är en ömsesidig respekt man har gentemot varandra, oavsett bolag. Den attityden som folk sitter inne med här är så man blir illamående. Jag önskar både CF och DY lycka till o hoppas de kan operera på GOT tillsammans, utan att några piloter eller kabinanställda ska få foten.
De publiserar fortfarande MD87 i tidtabellerna i sommar.
I stand corrected.
Var det inte redan bestämmt att City skulle lämna tillbaka sina MD-87 innan Norwegian annonserade att dom skulle börja flyga från GOT? Nån som vet?
Juristen:
Om du överhuvudtaget hade någon form av koll på lagar och juridik skulle du veta att det inte går att förtala en juridisk person (läs företag). Tramsinlägget från Anställd på DY är alltså inte i någon form olagligt.
Är jätterädd för stora stygga CITY AIRLINE.. Dom kommer köra över vår jättefina röda flotta fra Norge, buhuuu.. Deras morderna Embraer och MD87 e så tysta och bekväma, buuhuu.. Grisar e va dom är snyft
Sicket trams det är här. Klart att Dy har gjort sina analyser annars skulle de inte starta upp några linjer från GOT.
Alla skitsnackare här jobbar väl på City Airline, som nu får konkurrens med 737-800 mot MD87 (i särklass det sämsta MD valet man kan göra !!)
Låt folk tycka vad dom vill, vi lever vi lever väl i ett fritt land?, det är väl kanon att man får skriva av sig om sina åsikter. Dessutom tycker jag det är intressant att höra andra männsikor synpunkter och erfarenheter. Så fortsätt och tyck till det är precis det forum är till för.
Din ip är noterad hahaahahahaha
Tack för att du gav mig en sån skön start på lördagen.
@anställd på DY: nu har du gått över en gräns. Det du ägnar dig åt nu är smutskastning och förtal av din egen arbetsgivare på ett publikt forum! Jag utgår från att du inte alls är anställd på Norwegian, men icke desto mindre begår du faktsikt lagbrott.
Om flygtorget har någon form av fungerande moderator för detta forum bör denne radera dina inlägg omgående. Din ip är noterad.
Att Kurt:
Allvarligt talat – tror du inte Norwegian har gjort marknadsundersökningar och undersökt marknaden, konkurrenssituation osv innan de startar de nya linjerna ut från Göteborg? Om du tror att de inte gjort just detta är du mycket lite intelligent. Hur ser din världsbild ut?
Hm det märks att det är CCs på denna tråden. NAS tramper väl visserligen på en och en annan tå här kanske.
Till “anställd på DY” Jag vet inte om du är ironisk vilket jag hoppas att du är. Eller vad är det som är så fel att jobba 5/4 med en 100-140 h duty i månadem (en vanlig heltid är 160 h) med en netto lön runt 30 lappar?
Till M sahlin: Nämn inte ens Sterling el Flyme. Dessa förlust bolagen har ingenting med underlaget för en eventuell GOT satsning för NAS. Dessa bolag slet med lite andra bekymmer.