A333 på Vueling ARN-ORY
Hej!
Spanska Vueling öppnade nyligen en linje mellan ARN och ORY (VY8114/VY8115), så långt allt väl.
Dock verkar denna linjen mestadels trafikeras med en A333 från Aer Lingus, i skrivande stund är EI-DUZ på väg till ARN.
Är detta en permanent lösning, tro?
Känns lite väl tilltaget med en så stor maskin på den linjen, när både Air France och SAS också trafikerar Paris.
Dessutom kan man fråga sig, har inte Vueling egen kapacitet för nya linjer? Eller det kanske faller på att linjen kräver en widebody av kapacitetsskäl?
svar
Inte alls korrekt!
In: 77 passagerare
Ut: 106 passagerare
Idag 226 pax bokade.
Det ser ut som en A333 utanpå men är egentligen en A320
inuti med 180 platser. En s.k potemkinkuliss från den ryska tsartiden.
“The irish airplane joke” som det kallas 2021.
Att man säger att planet är fullbokat så är det inte korrekt. Siffrorna varierar mellan 60-160 pax per avgång och ankomst. Aldrig har siffran gått över 180pax när denna flygplanstyp flyger på denna linje.
Denna lösning verkar ju vara på plats fortfarande. Är det möjligt att ha någorlunda välfylldt plan?
Den är inhyrd av Vueling pga många bokade passagerare. Samma flygplan, EI-DUZ, kommer till Arlanda igen 15/11.
Kan tänkas att de utför träning inför kommande långlinjer.
Behöver träna Cabin förmodligen.