Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

air Baltic

Eventuellt skall air Baltic öppna en bas i Stockholm, enligt en artikel här på Flygtorget.

SAS står lamslagna medan Finnair, Ryanair och Eurowings expanderar.

Publicerad den 2021-12-09 18:41
Skriv ett svar
Antal svar: 10

svar

Erkki
2021-12-14 22:15

Air Baltic baserar en A220 i Tammerfors för trafik

4x i veckan till Oslo, Frankfurt, München
3x i veckan till Köpenhamn och Malaga
2x i veckan till Rhodos

F22
2021-12-14 12:14

Pay2fly bolag så det skriker om det.

PPL
2021-12-14 11:21

Airbaltic har valt EFTP / Tammerfors som sin första bas utanför Baltikum.

Sv.Erik & Jokki
2021-12-12 19:48

Hur era kommentarer sluppit förbi censuren är ju märkligt.
“Surt, sa räven…” airBaltic är ett bra bolag som till skillnad från många andra tar hand om sin personal. De allra flesta som permitterades är nu tillbaka, eller på väg tillbaka under början av 2022.
OM det blir Arlanda som blir ny bas kommer vi att få se i veckan, och om detta sker så blir det troligen i någon form av samarbete eller codesharing med SK. Men som sagt, det återstår att se. Kan även bli annat nordiskt land, eller Tyskland. Personligen skulle jag tycka det var kul om det blev Landvetter, eftersom Göteborg förtjänar ett starkt Nätverksbolag på hemmaplan, men det är väl kanske inte särskilt troligt.
Förövrigt jobbar redan flera svenskar i airBaltic och fler blir det 2022.

Sv.Erik
2021-12-12 13:30

Ja, det är flera svenska och Skandinaver som jobbar i BT, däribland jag.
Ett mycket bra bolag som dessutom stått rakryggat pandemin och nu dessutom satsar.
DNA:t kommer från SAS och Skandinavien (det var SAS som startade BT på 90-talet).
Inga ”öststatsvibbar” alls så sluta snacka strunt. Bra löner, bra ledning och fantastiska kollegor.
Enhetsflotta med Airbus A220-300 vilket är ett fantastiskt flygplan att flyga.
Eget Training center med simulatorer (till skillnad från ”många andra”)
Om det blir Stockholm eller ej, får vi väl se.

Conny
2021-12-11 14:45

@Baltikum, Styrman år 1: 49 200€/år, Kapten år 1: 112 800€/år. Det är verkligen Östeuropeisk lön!

Baltikum
2021-12-10 16:54

Lön?
Det är väl Östeuropeisk lön!

Jokki
2021-12-10 15:11

Flyger hellre Aeroflot..

Jokki
2021-12-10 13:08

Ett bolag man tar sina timmar för att sedan fly från.

Erik
2021-12-10 11:55

Många svenskar som jobbar på BT? Någon som vet lön, arbetstid, roster?

Med vänlig hälsning,

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500