ARN-PVG någonsin igen?
Kommer china eastern sannolikt tillbaka till ARN? Kommer flygskatte-sänkningen öka chans för nya rutter och vilka rutter är mest sannolika att öppna från ARN i nuläget?
svar
TACK, alltså är det kanske befogat att även använda klartext som tillägg.
Det tycker i alla fall jag.
Nej, det är inte IATA-koder. Siso använde sig av ICAO-koder (för flygbolag, men i en rörig blandning med IATA-koder för flygplatser).
TACK så mycket!
ACA är Air canadas iata kod, CES= China eastern, RYR = Ryanair osv. osv. Dom flesta sätter sig efter ett tag och många kan man lista ut t.ex UAL= United Air Lines
Vad betyder ACA?
Skriv gärna i klartext inom parentes, det underlättar förståelsen för oss som inte kanske kan alla förkortningar utantill.
Många som extremt rantar ARN och även om alla kan hålla med om att flygplatsen är långt ifrån lyckad så gick CES rutten relativt bra varav rutten planerades att gå året om. Sverige kommer alltid ha befolknings och marknadsunderlaget, speciellt i Kina. ACA rutterna är proppfulla från ARN och tror även så kommer vara fallet för HND.
Nej, ARN är ingen intercont. flygplats.
Men däremot en matar flygplats till olika hubs i Europa.
Inget fel med det.
Men vissa verklighetsfrånvända personer kan sluta drömma om att ARN ska bli ledande flygplatsen i Norden.
Det kommer aldrig att hända.
ARN-PVG kommer aldrig att ske igen.
Stockholm-Arlanda är inte av interkontinentalt intresse. Närmast till sådana flygplatser är Helsingfors och Köpenhamn. Arlanda har aldrig haft denna glans, än mindre i framtiden.
Här satsar man på nya busskurer.
Har svårt att se Arlanda mer än regional flygplats som får någon ic-linje lite då och då som sedan läggs ner.