AY ut – QR tillbaka
AY lägger from 16Jan ner sin linje till Doha då QR börjar trafikera själva igen.
From 17 jan flyger QR varje dag,7 flts per vecka. Morgonavgångar på Måndagar,Torsdagar och Lördagar och eftermiddagsavgångar på resterande dagar.
svar
Doha – Stockholm Arlanda eff 11DEC24 Seasonal increase from 3 to 5 weekly, 7 weekly from 17JAN25 with 787-8 (operational schedule revision in effect from 23JAN25)
Bara lite förtydligande. QR flyger idag 3xveckan från ARN och AY 7xveckan.
Så just nu är det 10 avgångar i veckan. Tar för givet att QR kommer flyga samtliga 10 själv efter att de tar över efter AY.
Vad händer med cabin crew som flyger med arn bas?
Sv Bo Stad. Mitt inlägg var riktat till signaturen @Bo Stad. Beklagar om det inte framgick.
Lite trött på alla påhopp i tråden, som endast emanerar från dålig läsförståelse. Har jag någonstans i mitt inlägg gjort en värdering av CPH eller ARN? Jag konstaterade endast att frekvenserna skiljer sig åt mellan städerna. Det fanns ingen åsikt eller värdering i texten. Bara en undran eller möjligen förvåning.
Jag jobbar förvisso själv som lärare ( så det faller tillbaka på mig) men man blir lite oroad över att många här på forumet inte ens kan tolka några få rader. Det är problemet med vår tid. Alla har en arena även om många här borde sitta på sina fingrar eller slänga tangentbordet. Till ni är torra bakom öronen.
@Bo Stad, tror du på fullaste allvar att fler vill åka till och från köpenhamn än stockholm? näe, så är de inte. CPH har skandinaviens(20mil) och nordtysklands (ca 24mil) på sina axlar, börjar BER & HAM bli lite självförsörjande är det slut på CPH. ARN har extremt dåliga förutsättningar på alla viktiga aspekter; position, flygskatt, SAS, Swedavia överlag, “flygskam”, 70tals-flygplats, sossepolitik etc etc. Riktigt skamligt! Allra bäst vore en ny toppmodern flygplats med nya ägare & starka förbindelser med Nordens huvudstad. Men att lilla Köpenhamn som stad är anledningen till CPHs starka övertag? hahah dröm vidare
@Bo Stad. Och vad får dig att känna behovet av att berätta hur dåligt Arlanda är? Har du personliga intressen eller känner du att du behöver tillrättavisa de du anser ha nån slags hybris gällande antal flyglinjer från ARN?
@Bosse
På vilket sätt är QR värst?
Jag tycker deras ekonomiklass är väldigt mycket “som alla andra” Inga konstigheter, men inget speciellt heller. Möjligen då att maten är lite bättre än på västerländska bolag.
Bo Stad, EY og EK er De Forenede Arabiske Emirater. QR er Qatar.
Her i Norge har vi 11-12 ukentlige Qatari-frekvenser t/r Doha.
Resenär, jeg holder med på den som ber deg bekrefte det du skriver……og det kan også være grunn å se på cabin-crew på de to maskiner AY har for Qantas fra Australia. En daglig SYD-BKK v.v og ditto SYD-SIN v.v.
Aldrig mer QR.
Det är möjligt att Qatar Airways har en fantastisk första klass och en utmärkt businessclass.
Men detta är irrelevant för mig.
QR ekonomi klass är det absolut sämsta jag någonsin har varit med om när det gäller flygresor.
Skitbolaget QR kommer jag aldrig att flyga med igen. Har otroligt svårt att tro att AY skulle vara sämre.
Börjar det gå upp ett ljus över vilken parantes i Skandinavien, Stockholm och Arlanda är nu?
Eller ska det börja skrikas om att “det är tack vare transferpassagerare”, “CPH har egentligen inget passagerarunderlag” och “bolagen står faktiskt på kö för att öppna från ARN”?
Kan du bekräfta detta påstående? Annars är du ute och slänger dig med ganska grova anklagelser! Många som jobbade på Finnairs för Qatar kommer från andra flygbolag…många blev uppsagda under pandemin och sökte jobb på Finnair! Så AIP gör alltså inga alkohol och drogtester på sin personal menar du? Bara haft bra erfarenhet av personalen ombord.
Kommer alltså QR ha18 flighter i veckan från CPH och 7 från ARN? Otrolig skillnad mellan städerna. CPH har dessutom EY.
Utmärkt, AY flygningar till Doha var urdåliga från HEL, CPH och ARN.
QR har aldrig tidigare fått så mycket klagomål vad dom har fått nu när AY flugit linjen till Doha.
Personalen är uthyrda endast för linjen till Doha, dom som inte fick anställning på några charter och low-cost bolager pga. alkohol- och drogtester var välkomna till AAP och Finnair.
Dessa tider gäller ARN men även på CPH så ökar QR och AY slutar flyga på DOH.
HEL fortsätter som nu med enbart AY till DOH.
Vad händer med cabin crew Arlanda bas då?
Qatar er tilbake fra CPH og ARN fra midten av januar. – Finnair trenger å bruke sine widebodys selv
Oklart men verkar handla om ARN och möjligtvis CPH, vad jag vet flyger inte Qatar på HEL
Antar att det gäller Arlanda eftersom QR övertar trafiken där på alla avgångar. Det vore ju bra om man skrev tydligt i rubriken vad som gäller.
Detta gäller ARN och CPH också.