Braathens Airbus vs Norwegian Cabin Crew
Ser att Braathens söker folk till deras Airbus. Någon som om kollektivavtal finns, hur löner & schema ser ut? Jag vet att dem bara har kontrakt med Apollo i ungefär 2 år till. Bör man vara nojig pga det? Har tidigare flugit för Norwegian men har hört att deras avtal försämrats avsevärt sen efter pandemin. Vilket är värt att satsa på?
svar
BRA HAR idbiljetter och kommer fortfarande ha det punkt!
Har också ID biljetter via MyIDtravel!
Vet inte om det går att bifoga länkar
Men den senaste undersökningen ger bra 26
https://public.tableau.com/shared/ZB7HX6535?:display_count=n&:origin=viz_share_link
Jag jobbar för BRA och har ID-biljetter, så vet inte vilket BRA du snackar om…
Det finns ju många olika BRA-bolag. Anställningsvillkor och förmåner, kollektivavtal verkar ju skilja mellan bolagen…
BRA fick 51% på ECA, sluta ljug. Ingen höjdare men bättre än 26%.
Står på BRAs sida tom att dom erbjuder my id resor för anställda så vet inte vad vissa påstår här inne.
Nej BRA har inga ID- biljetter. Det blir nog även sämre nu vid “övertagandet” av SAS.
European Airlines’ Social Rating ger BRA ett betyg av 26 Social Misfit.
Norwegian får betyget 74 Social Partner.
Haha jo bra har id biljetter med myidtravel samt 30% på Apollo o ving.
BRA har inga ID
Vi har Id biljetter via Myidtravel
Hej!
Vad har man för ID-biljetter som charter crew på BRA ARN?
Tack för svar!
Utan tvekan ta BRA.Inget stelbent bolag och bra stämning mellan kollegor.
Man är mer än ett anställnings nummer.
@Bratt – Tanken är väl ändå att få den bästa utbildningen och att veta att dina kollegor besitter samma kunskaper.
Jag skulle personligen inte vilja arbeta i ett flygbolag som håller en så låg standard och “släpper igenom” anställda utan ordentliga krav och återkommande kontroller…
Din inställning är skrämmande!
Norwegian alla dagar i veckan, utan tvekan. Men inte ARN bas där är kontraktet inte så bra. OSL & CPH gör du bra pengar.
Vi har flera begränsningar när det kommer till nattflyning, när man kan arbeta igen efteråt.
Vi har även korta arbetsdagar före och efter en flygning till Kanarieöarna.
Men jobbar på Norwegian med bas Köpenhamn och avtalet är rätt likt det vi hade innan pandemin
Sedan gör växelkursen från danska kronor att lönen blir väldigt bra
Norwegian utan att tveka. Bolaget kommer alltid att leva kvar och är här för att stanna. Nya plan alltid rent och fräscht.
BRA är mycket osäkert kort, beroende av kontrakt som löper ut om ett 1 år.
Under den tiden har Sunclass – Ving anpassat sin kostym till sin egna produktion.
Dessutom gamla slitna flygplan som ofta står med teknik samt mycket jobb.
Bra charter har mycket trevlig och vänlig personal!
Vis av erfarenhet!
Tack för alla svar! Ska nog skicka in en ansökan till Braathens! 🙂
BRA har betydligt enklare utbildning! Numera är dom inte så hårda som förr! Linetraining är väldigt basic och svår att faila. Lycka till!