Cityjet rekrytering
Är det någon som vet hur det går med Cityjets rekrytering av FOs till ARN. Annonsen har legat ute ett tag.
Någon kallad till assessment eller hört något annat?
svar
@ @norse
Jag, jag menade oss, alltså Norse, var väl lite otydlig för att folk ska förstår i detta forumet 😉
Men jag gjorde själv bytet från Cityjet till Norse, trivs väldigt bra på Norse, men visst är det lite orosmoln här och där tyvärr.
Ja, man ska nog ha ballar av stål om man väljer norse före city. Hoppas det ekonomiska löser sig för Norse och att de nya leasingavtalen blir lika lukurativa. Annars blir framtiden svår.
Förlust? Gick väl med vinst förra året. Norse däremot..
Tyvärr har vi svårt att hitta folk då många avskräcks av att vi går med förlust.
Det är ju flyg ”torget” trots allt. Det snackas…
Timmar på CRJ är inte illa pinkat. Bättre än 200h PPL. För tio är sen krävdes timmar på +60t men herregud, titta på Norse?! Tyckte jag såg att de sänkt timkravet på FO till 500h tot. Det säger ngn om lön och efterfrågan…,
@insatt
Håller helt med dig, bra skrivet!
Så trött på allas dåliga attityd här.
@cL
Skulle inte säga att en CRJ rating är dålig. Det finns flertalet ratings som är betydligt mindre gångbara. Saab 340, Saab 2000, F50, Dornier 328 osv är mindre gångbara skulle jag säga.
Kan folk bara acceptera att folk söker de bolagen de vill för en orsak eller annan och kritisera folk för de ställer en fråga om ett bolag?
Vill du inte jobba på Cityjet…svara inte på tråden då, ingen frågade om er syn på Cityjet
Verkar som det är många som inte gick vidare under sina intervjuer. Cityjet är en av de som faktiskt betalar en vettig lön jämfört med BRA och SAS som någon nämnde.
CRJ är en av de sämsta Type Ratingar man kan ha därute tillsammans med Fokker50 om man vill framåt i sin karriär. Sikta på BRA eller SAS istället.
Stay out!!!
Varför inte? De har bättre avtal än de flesta skandinaviska bolagen..
Varför i hela friden vill du jobba på cityjet?