EWR-GOT-EWR inställd
Strax efter start från AAL mot EWR i går) så vände SAS A321 mot CPH.
Så EWR-GOT blev inställd.
Sedan har även GOT-EWR blivit inställd vilket antyder att planet fastnat i CPH.
Vad har hänt?
svar
Vad har du för belägg för att påstå att en CVR aldrig går sönder…
Men oavsett så var det det som var anledningen.
Flux Det var inte det jag kommenterade det var att en cvr går aldrig sönder, dessutom ligger den på checklista under start up fasen.
som vanligt avslöjar du din stora okunskap om ämnet.
en CVR kan visst sluta fungera, som all annan teknik.
En CVR och en FDR är väldigt stryktåliga för yttra påverkningar vid krasch. Men det händer att uppstår fel på dom som på all annan elektronik.
Linjen från Göteborg tas bort innan sommaren är slut. Alltför dåliga anslutningar och underlaget från Göteborg väljer hellre BA, LH och KLM. Tyvärr.
@ thomas så du menar på allvar att sas skulle vända i luften för att de hade för få pax?
Låter som en bitter 08:a
En cvr blir väl aldrig trasig, den ska tåla en 100 g brand vätskor etc.
det är lågt bokningstal som är den egentliga orsaken
Det kostar miljoner per flight att köra med få pax
Frågan vad nästa flight har för fel.
Underlaget från Västsverige är nog för tunnt.
Trasig CVR var det.
Reserven är väl att slussa via CPH då det blir teknik.
Orsaken var teknik.. paasagerarna överfördes till CPH- JFK avgången
Blir spännande hur det går med avvecklingen av SAS långlinje program i sommar. Man har ingen reserv om nånting händer…